بلاگ

همه چیز در مورد بازسازی سقف خانه های قدیمی‌

بازسازی سقف خانه

بازسازی سقف خانه‌های قدیمی‌‌که مدت طولانی از ساختشان می‌گذرد، برای بقای آنها ضروری است. سقف یکی از مهم‌ترین قسمت‌های خانه‌ها بوده که فرسوده شدن آن می‌تواند ارزش و زیبایی ساختمان را کاهش دهد. خیلی‌ها معتقدند وقتی پشت بام خانه‌ای دچار مشکل شود، یعنی عمر خانه تمام شده و باید زودتر یک خانه جدید بخرند. در واقع برای دستیابی به سقفی خیره‌کننده و بی‌عیب و نقص فقط نیاز به بازسازی سقف خانه است.

اگر می‌خواهید با اطلاعات کامل نسبت به بازسازی سقف منزل خود اقدام کنید، محتوای این مقاله را هنگام بازسازی لحاظ نمایید. برای اینکه به خانه خود حس آرامش و تنوع بدهید، می‌توانید به بازسازی سقف خانه بپردازید. شما می‌توانید با این کار ارزش خانه خود را افزایش داده و ظاهری تازه و زیبا به آن ‌ببخشید.

چند مزیت بازسازی‌ سقف‌ عبارتند از:

  • ایجاد عایق صوتی و حرارتی
  • پیشگیری از رسوخ رطوبت
  • در صورت لزوم، کم کردن ارتفاع سقف‌های بلند
  • ایجاد روشنایی در سقف کاذب
  • پوششی مناسب برای سقف‌های کهنه و نازیبا

چه موقع نیاز به تخریب سقف است و چه زمان نیاز به بازسازی؟

ممکن است بافت اصلی سقف آسیب جدی ندیده باشد. در این حالت می‌توانید با استفاده از انواع تکنیک‌ها و مدل‌های سقف، تغییرات قابل توجهی در آن ایجاد کنید. بدین شکل ساختار و ظاهر سقف را با بازسازی سقف خانه، محکم و زیبا خواهید کرد. در صورت وجود مشکل جدی در ساختار سقف باید به تخریب سقف بپردازید.

شایع‌ترین علت بازسازی سقف، نشتی به روکش سقف است. هنگامی‌ که این اتفاق می‌افتد، شما نیاز به انجام کارهایی بیش از تعویض پوشش سقف آسیب دیده دارید. در صورت آسیب بیشتر، سقف را به طور کامل باید تخریب کنید. افزایش رطوبت ناشی از نشت، احتمال هجوم حشرات به ساختار سقف چوبی، قارچ‌ها یا کپک‌ها را افزایش می‌دهد.

در نتیجه، تمام عناصر چوبی سقف باید بررسی شوند. اگر چوب پوسیده، کپک، قارچ، یا سوراخ‌هایی را مشاهده کردید، باید این قسمت‌های آلوده را تعمیر کنید.

معرفی انواع سقف و روش های بازسازی هر کدام

سقف‌های سنتی نه تنها به مواد صحیح، بلکه به روش‌های بازسازی و نصب مناسب نیز نیاز دارند. دلیل این امر نیاز سقف‌های سنتی به الزامات ساختمانی خاص است. مجموعه بیستون، تخصص لازم برای رعایت استانداردهای بسیار خاص بازسازی سقف خانه را دارد.

در ساختمان‌های یک یا چند طبقه، سقف یکی از اجزای اصلی فضای داخلی است. سقف می‌تواند کف خانه‌ها را از آفتاب، سرما، باران و برف محافظت کند. در مناطق سردسیر، از سقف‌های کوتاه برای افزایش دما استفاده می‌شود. در حالی که سقف‌های بلند در مناطق گرمسیری کاربرد بیشتری دارند. انواع سقف‌ها عبارتند از:

بازسازی سقف قدیمی

  • سقف نیازیت

در این سقف‌ها به جای میلگردهای زیگزاگ، از آرماتورها و تیرهای فلزی جداگانه استفاده می‌شود. عدم نیاز به بتن تیر نیازیت یکی از اصلی‌ترین وجه تمایز آنها با سایر انواع سقف می‌باشد.

  • طاق ضربی

به دلیل وزن زیاد و عملکرد فوق العاده ضعیف در برابر زلزله، نمی‌توان از این نوع سقف طبق ضوابط استفاده کرد. با این حال، استفاده از سقف‌های طاق‌دار هنوز در ساختمان‌های متعدد مشهود است. ساخت سقف‌های طاق‌دار جهت بازسازی سقف خانه ساده و کم هزینه می‌باشد.

  • کامپوزیت

در ساخت این سقف‌ها از فولاد و بتن استفاده می‌شود. برای اینکه سقف‌های کامپوزیت محکم بمانند، باید برش، گوشه یا ناودانی در ساخت آنها به کار رود. بیشتر اوقات برای قالب‌گیری این سقف‌ها از تخته‌های چوبی یا قالب‌های موقت استفاده می‌شود. در رابطه با سقف‌های کامپوزیت مشکلاتی وجود دارند که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لرزش سقف
  • فضای ناکافی برای تاسیسات زیر سقف
  • محدودیت در استفاده از دهانه‌های بلند
  • مشکلات مربوط به سازگاری با اسکلت بتنی

بازسازی سقف با کامپوزیت

  • دال بتنی

سقف دال بتنی به دلیل هزینه زیاد، زمان اجرای کند و وزن بالا به ندرت مورد استفاده قرار می‌گیرد. بتن و آرماتور دو جزء اصلی این سقف‌ها هستند. سقف‌های دال بتنی به طور معمول به دال‌های یک طرفه و دو طرفه تقسیم می‌شوند که آرماتورهای آنها از نظر کمیت و جهت متفاوت می‌باشند.

  • تیرچه بلوک

تیرچه، بلوک پرکننده، بتن، آرماتور حرارتی و آرماتور تقویت کننده برشی، همگی اجزای سقف تیرچه بلوک هستند. این اجزا در بازسازی سقف خانه نقش مهمی دارند.

  • سقف طاقدار

سقف طاقدار علیرغم وزن زیاد و آسیب‌هایی که به ساکنین در هنگام بلایای طبیعی وارد می‌کند، همچنان پرکاربرد است. برای بازسازی این نوع سقف ابتدا سنگ‌ها، خاک‌ها و آوارها را از روی آن پاک کنید. سپس میلگردهایی که یک متر از هم فاصله دارند را به تیرآهن جوش دهید تا قابلیت اطمینان آنها افزایش یابد.

پس از جوش سه میلگرد شماره 18، پنج سانتی متر بتن روی سطح تیرها و 25 سانتی متر روی دیوارهای باربر ریخته می‌شود. برای جلوگیری از انتقال برش از دیافراگم به دیوار، استفاده از اتصال بین دیافراگم و دیوار ‌بهتر است. بدین صورت سنگینی دیوارهای آجری و جدا شدن آنها از سقف در هنگام زلزله کنترل خواهد شد.

بازسازی سقف شیروانی

  • سقف اتاق زیر شیروانی

بسته به آب و هوا، مردم در بسیاری از نقاط سقف شیروانی را برای بازسازی سقف خانه خود انتخاب می‌کنند. بررسی سبک معماری خانه به منظور بازسازی سقف شیروانی لازم است. سقف شیروانی را می‌توان با یک، دو یا چند ضلع ساخت.

در روش بازسازی سقف شیروانی ابتدا یک پروفیل چوبی یا فلزی به عنوان زیرسازی به اسکلت ساختمان متصل می‌شود. پس از آن به کمک میخ، چسب یا پیچ، اتصال روکش شیروانی به سقف صورت می‌گیرد. ‌ترجیحا یک مهندس ماهر باید این مراحل را انجام دهد. هنگام بازسازی سقف خانه‌های قدیمی‌ باید شیب مناسب برای شیروانی در نظر گرفته شود تا از ورود باران به داخل جلوگیری به عمل آید.

روش های مختلف بازسازی سقف

گچ‌بری و تزیینات روی سقف خانه‌های قدیمی ایرانی در سال‌های اخیر بسیار رایج شده‌اند. سقف‌های کاذب و کناف‌های شیک جای سقف‌های قدیمی را در بازسازی سقف خانه گرفته‌اند. در دو دهه گذشته خبری از گچ‌بری و رنگ‌آمیزی و بازسازی خانه نبوده ‌است. در حال حاضر استفاده از کناف برای بازسازی سقف خانه‌های قدیمی بسیار رایج و مقرون به صرفه می‌باشد.

بازسازی سقف با کناف

  • بازسازی سقف کاذب

سقف کاذب برای پوشش سازه‌های سقف اصلی در منازل و مکان‌های مختلف استفاده می‌شود. برای بازسازی سقف‌های کاذب از پارچه، شیشه، آهن، آلومینیوم، چوب و مواد دیگر استفاده می‌کنند. دو بخش اساسی در بازسازی سقف کاذب وجود دارند. ابتدا شبکه فلزی روی سقف نصب می‌شود و سپس پانل‌ها روی این شبکه قرار می‌گیرند. انواع پانل‌های کاذب در بازسازی سقف خانه عبارتند از:

  • پانل‌های وینیل

    • سبک وزن
    • راه اندازی ساده
  • پانل‌های آکوستیک

    • عایق بودن
    • ساخته شده از الیاف و ورق‌های کامپوزیت
  • پانل‌های فلزی

    • نقره، مس، برنج و قلع از متداول‌ترین مواد پانل های فلزی
  • بازسازی سقف کناف

سقف کناف یکی از انواع سقف کاذب است. پوشش واقعی این سقف یک پارچه نازک و بدون درز می‌باشد. کناف یک ماده ارزان قیمت با زیبایی منحصربه‌فرد است. به همین دلیل افراد با سرمایه محدود می‌توانند از آن برای بازسازی سقف خانه استفاده کنند. در هنگام استفاده از کناف برای بازسازی سقف خانه‌های قدیمی، ارتفاع سقف به اندازه دلخواه کاهش می‌یابد. در نتیجه ‌هالوژن‌های موجود در سقف ظاهری زیبا و چشمگیر به محیط می‌بخشند.

برای این نوع سقف، به راحتی می‌توانید طرح و رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید. سقف کناف به دلیل اینکه از مصالح مرغوب ساخته شده، در برابر حوادثی مانند آتش سوزی، زلزله و غیره مقاوم است.

نورپردازی سقف خانه

  • بازسازی سقف کاذب گچی

سقف کاذب گچی نوعی سقف پیش ساخته بوده که معمولا در محیط‌های تجاری و اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سقف از نظر ظاهری زیبا است. همچنین ضد آب بوده و در برابر رطوبت نیز مقاوم می‌باشد. نصب سقف کاذب گچی ساده است و می‌توانید از نورپردازی مناسب برای بهتر جلوه دادن آن استفاده کنید. با این روش به راحتی می‌توانید به بازسازی سقف خانه خود بپردازید.

  • سقف کاذب آکوستیک

یکی از گزینه‌های سقف عایق صدا، سقف کاذب آکوستیک است. بیشتر اوقات از این سقف در مکان‌های پرسروصدا مانند سینما استفاده می‌شود. اگر در محله‌ای پر سر و صدا و شلوغ زندگی می‌کنید، می‌توانید سقف خانه خود را با سقف کاذب آکوستیک بروز کنید.

  • سقف کاذب چوبی

نوع دیگری از سقف کاذب، سقف چوبی است. مصالح سقف کاذب چوبی در اکثر مواقع کاشی‌هایی با سطح صاف و منحنی می‌باشند. هنگام انتخاب این سقف ابتدا مطمئن شوید که با بقیه دکوراسیون ‌به درستی ترکیب شود.

هنگام بازسازی سقف خانه قدیمی ‌با سقف چوبی، یک نکته مهم که باید در نظر داشت، انجام دادن کار با نهایت دقت است. دلیل این امر گرانی سقف می‌باشد. به‌علاوه هرگونه اشتباهی باعث ایجاد مشکلات بزرگی در سقف می‌شود.

بازسازی سقف خانه

  • سقف با شیشه کاذب

سقف شیشه‌ای کاذب یکی از جذاب‌ترین گزینه‌ها برای بازسازی سقف خانه است. به دلیل تنوع طرح و رنگ، از این سقف به عنوان سقف تزئینی یاد می‌شود. کسانی که آن را نصب می‌کنند فضای روشن‌تری در خانه خود خواهند داشت. به همین دلیل خانه‌های دارای این سقف به لامپ کمتری نیاز داشته و با کاهش مصرف برق روبرو می‌شوند.

تنوع و زیبایی سقف شیشه‌ای کاذب بر همگان آشکار است. البته وزن آن نسبت به سقف‌های دیگر بیشتر می‌باشد. این سقف به دلیل کیفیت بالا و هزینه کمتر نسبت به سایر سقف‌های کاذب، طرفداران و مشتریان زیادی را به خود جذب کرده است.

بازسازی سقف منزل

  • سقف کاذب آلومینیومی‌

یکی از پرمصرف‌ترین مصالح سقف در ادارات، بانک‌ها و کلیه تاسیسات رسمی ‌و اداری کشور ما، سقف آلومینیومی می‌باشد. این سقف به دلیل ظاهر رسمی، معمولا در این مکان‌ها استفاده می‌شود. اگر می‌خواهید به بازسازی سقف خانه قدیمی ‌اقدام کنید، بهتر است از سقف‌های کاذب دیگر استفاده نمایید.

هنگام بازسازی سقف خانه‌های قدیمی، یک نکته مهم را باید در نظر داشته باشید. اگر سقف نیاز به گچ کاری دارد، این کار را انجام دهید و از گچ سفید استفاده کنید. سقف کاذب ممکن است مقداری از سقف را نمایان کند.

انتخاب مدل و نوع سقف کاذب کاملا به شما بستگی دارد، اما باید مدلی را پیدا کنید که متناسب با بودجه شما باشد و در خانه زیبا به نظر برسد.

بازسازی سقف خانه قدیمی

چه ایده‌هایی به زیباتر شدن طراحی سقف کمک می‌کند؟

سقف‌ها در سال‌های اخیر مورد توجه مجدد قرار گرفته‌اند. به طور کلی افراد علاقمند به بازسازی سقف خانه خود، می‌خواهند عناصر تزئینی را در طراحی داخلی معاصر و سنتی اضافه کنند. اگر می‌خواهید زیبایی سقف ساده خانه خود را افزایش دهید، استفاده از نوارهای Robins یا گچ کاری یکی از بهترین گزینه‌ها است. از این روش‌ها می‌توان برای قاب بندی سقف خود در اطراف استفاده کرد. خانه شما به لطف این مدل‌ها، زیبایی منحصربه‌فردی خواهد داشت.

بسته به وسعت خانه و سقف ساختمان، می‌توانید از یک یا چند لوستر استفاده کنید. بدین شکل به زیبایی هرچه بیشتر سقف خانه کمک خواهید کرد. اگر رنگ روی گچ و نوارهای رابین با دکوراسیون خانه شما مطابقت داشته باشد، زیبایی آن دوچندان خواهد شد. در بیشتر موارد، تزئین خانه با رنگی که تیره‌تر از دیوار است، فضایی آرام و مثبت ایجاد می‌کند.

البته در این حالت سقف کوتاه‌تر از آنچه هست، به نظر می‌رسد. خانه‌هایی با فضای زیاد حس صمیمیت قوی‌تری دارند. اگر خانه شما سقف کوتاه و فضای محدودی دارید، می‌توانید از رنگ‌های روشن برای سقف استفاده کنید.

باز طراحی سقف خانه

  • ایده‌هایی برای بازسازی سقف خانه

شناسایی تمام تزئینات خانه، یکی از راه‌های بازسازی سقف و دیوارها است. ‌ترجیحا ابتدا رنگ‌های دکوراسیون از جمله رنگ مبل‌ها، پرده‌ها و سایر وسایل را انتخاب کنید. پس از آن، یک رنگ برای سقف انتخاب نمایید. اگر می‌خواهید سقف خانه شما بلندتر از ظاهر خود به نظر برسد، از پرده‌هایی استفاده کنید که دیوار را بلندتر نشان می‌دهند. برای این هدف، پرده‌هایی با خطوط افقی کاربردی نیستند. یک پرده روشن با خطوط یا طرح‌های عمودی برای این کار ترجیح داده می‌شود.

از دو پرده با رنگ تیره‌تر استفاده کنید و میله پرده را در بالاترین ارتفاع ممکن قرار دهید. همچنین می‌توانید به جای گچ از نورپردازی با رنگ روشن و قاب‌های ساخته شده از فایبرگلاس یا پلی پروپیلن برای قاب سقف استفاده نمایید. در بازسازی سقف خانه، این قاب‌ها را به صورت عمودی روی دیوارهای خانه نصب کنید تا اتاق بزرگتر و دیوارها بلندتر به نظر برسند. ممکن است بخواهید سقف خانه شما کوتاهتر از آنچه در حال حاضر است، دیده شود.

در این حالت استفاده از پرده‌های دو تکه که به صورت افقی روی هم چیده شده‌اند، بهتر هستند. طبیعتا در این شرایط هنگام انتخاب مدل پرده، گزینه‌های بیشتری دارید. با این حال، رنگ‌های تیره‌تر بهترین کارایی را دارند. سقف را با تناژ تیره‌تر رنگ کنید و بخشی از این رنگ را به تعدادی از دیوارها بزنید تا سقف و دیوار یک رنگ باشند.

زیبایی سقف تا حد زیادی تحت تاثیر رنگ‌های استفاده شده است. امروزه از مواد مختلفی با طیف وسیعی از رنگ‌ها در بازسازی سقف استفاده می‌شود. به‌علاوه نورپردازی روی دیوارها و سقف یکی از اجزای مهم دکوراسیون سقف است.

بازسازی سقف سنتی

مراحل بازسازی سقف خانه

در صورت انجام مرمت یا بازسازی سقف، عمر مفید سازه افزایش پیدا می‌کند. بازسازی خانه یا ساختمان قوانین و رویه‌های خاص خود را دارد. سقف خانه‌های قدیمی ‌و پوسیده بیشتر از سایر انواع خانه‌ها نیازمند نوسازی هستند.

بازسازی خانه یک تصمیم بزرگ است. این اقدام باید بر اساس بسیاری از پارامترها مانند نیازهای شما و پولی که در دسترس دارید، صورت بگیرد. پس از تصمیم‌گیری نهایی، سقف خانه باید مطابق با نیاز و بودجه شما بازسازی شود. اکنون باید به سراغ روند اصلی بازسازی سقف خانه بروید که شامل دو مرحله کلی است:

  • انجام بازسازی داخلی سقف ساختمان
  • بازسازی زیرساخت سقف

بازسازی زیرساخت ساختمان شامل تغییر یا تعمیر بخش‌های ضروری خانه شما است. بازسازی دکوراسیون شامل موارد مربوط به زیبایی و ظاهر طراحی داخلی سقف منزل شما می‌شود. بازسازی باید مطابق با اصول انجام شده تا بهترین نتایج حاصل شود.

  • مرحله اول

برای شروع، باید میزان آسیب سقف را ارزیابی کنید. در این حالت می‌توانید میزان آسیب و نوع تعمیرات مورد نیاز برای بازسازی سقف خانه را تخمین بزنید.

بازسازی سقف بانک

  • اقدام دوم

در مرحله بعد، باید پیمانکاری را پیدا کنید که کار را به درستی انجام دهد. این پیمانکار باید بهترین محصولات و خدمات را با مناسب‌ترین هزینه به شما ارائه دهد. ممکن است مجبور شوید این مرحله از پروژه را دوباره کار کنید، که به زمان و هزینه بیشتری نیاز دارد. علاوه بر این، در این مرحله باید نوع قرارداد با پیمانکار را مشخص کنید. دستمزد روزانه و قراردادی، دو شکل توافقی هستند که برخی از پیمانکاران دریافت می‌کنند.

شما باید بر اساس نسبت تعمیرات بازسازی، نوع قرارداد را انتخاب کنید. برای پروژه‌های کوچکتر، قرارداد دستمزد روزانه به طور معمول مقرون به صرفه‌ترین گزینه است. برای پروژه‌های بزرگتر، پروژه و دستمزد قراردادی رایج‌تر می‌باشد. الزامات پروژه باید راهنمای انتخاب قرارداد شما باشد.

  • اقدام سوم

سقف را می‌توان از مرحله سوم بازسازی کرد. پس از اینکه با پیمانکار به توافق رسیدید، باید شرایط لازم را در خانه خود تنظیم کنید. علاوه بر این، پیمانکار باید بر این اساس بازسازی سقف را آغاز کند. به عنوان مثال، اگر سیم کشی برق سقف نیاز به تعمیر داشته باشد، برق خانه باید قطع شود.

اگر قصد دارید لوله‌های آب را تعمیر یا تعویض نمایید، بلوک اصلی را باید از منبع آب جدا کنید. رنگ آمیزی، گچ بری، نصب سقف کاذب و نظافت منزل در صورت موافقت توسط پیمانکار انجام می‌شود.

  • مرحله چهارم در روند بازسازی سقف خانه

تمام تعمیرات مالک یا کارفرما باید در پایان بررسی شوند. علاوه بر این، هرگونه مشکل را باید با پیمانکار در میان بگذارید. پیمانکار نیز باید برای رفع آنها اقدام فوری انجام دهد.

نقاشی سقف منزل

آیا بازسازی سقف خانه نیاز به مجوز دارد؟

یکی از پروژه‌های تعمیر داخلی خانه به طور معمول، بازسازی سقف است. در اغلب موارد کاربری ساختمان با بازسازی سقف تغییر نمی‌کند. علاوه بر این، نیازی به جابجایی فضای پله‌ها نیست. بازسازی سقف‌ها نیازی به تخریب و جابجایی دیوارهای باربر ندارد. در نتیجه بازسازی سقف‌ها نیازی به مجوز ندارد.

هنگام بازسازی سقف خانه‌های قدیمی، باید از همان مواد به کار رفته در ساختمان استفاده کنید. اگر بخواهید از پایه بازسازی نمایید، ممکن است مشکلاتی به وجود بیاید. به خاطر داشته باشید که نتیجه نهایی بازسازی یک جزء باید با کل سقف یکسان باشد.

چند نکته مهم هنگام بازسازی سقف خانه

هنگام بازسازی سقف خانه‌های قدیمی، به دوام سقف توجه کنید. اگر سقف ساختمان فقط 100 یا 95 سال قدمت داشته باشد نیازی به بازسازی جدی و گسترده ندارد. (البته وضعیت نگهداری و مصالح استفاده شده نیز بسیار مهم است) با این حال، سقفی با طول عمر بیشتر باید به درستی بررسی شود.

بازرسی‌های معمول سقف را انجام دهید. سقف خود را بررسی کرده و حداقل سالی یک بار به اطراف خانه خود نگاه کنید. در صورت مشاهده هر گونه نقص،‌ترک یا شکستگی که مشکوک به نظر می‌رسد، با یک متخصص در تعمیر خانه ‌تماس بگیرید.

هنگام خرید مصالح مرغوب برای بازسازی سقف خانه‌های قدیمی، ملات و مصالح با کیفیت باید در اولویت قرار گیرند. این تنها راهی است که می‌توان پروژه‌های نوسازی و بازسازی سقف خانه را با حداکثر توان به پایان رساند.

درک خود را از بازسازی و نوسازی خانه‌های قدیمی ‌افزایش دهید. ساختمان خود را مطابق با طرح‌ها و مدل‌های جدید بازسازی کنید. می‌توانید از متخصصان بیستون در امر بازسازی منزل کمک بگیرید.

بازسازی منزل

بازسازی سقف خانه با هزینه کم

هزینه کم در هر زمینه ساختمانی، محدوده مشخصی دارد. برای اینکه به بازه هزینه در بازسازی سقف خانه پی ببرید، باید عوامل موثر بر قیمت را بدانید. این عوامل را می‌توان بررسی کرد و بر اساس آنها تخمینی از مبلغ نهایی انجام داد. البته نمی‌توان مبلغ مشخصی را به عنوان هزینه بازسازی سقف در نظر گرفت. روش مورد استفاده برای بازسازی سقف، اولین عاملی است که بر میزان هزینه آن تاثیر می‌گذارد.

هنگام استفاده از روش حفاظتی، پس از ارزیابی میزان آسیب و فرسودگی سقف، مواد مناسب برای تعمیر سقف به کار می‌روند. هزینه بازسازی سقف بسته به میزان آسیب و هزینه مصالح متفاوت است. هزینه بازسازی سقف خانه به سبک دلخواه مالک و روش بازسازی بستگی دارد. سقف‌های مدرن معمولا هزینه کمتری دارند. نوع سقف، دومین عامل تعیین کننده موثر در هزینه بازسازی سقف است.

امروزه از سقف‌های کاذب مانند کناف استفاده می‌شود؛ زیرا ضمن حفظ ایمنی ساختمان، زیبا و مقرون ‌به ‌صرفه هستند. به طور کلی نوع سقف، مصالح به کار رفته، روش بازسازی، تزئینات و میزان ساییدگی سقف، همگی در هزینه بازسازی آن تاثیر دارند. طبیعتا مشورت با کارشناسان در زمینه بازسازی خانه‌های فرسوده در مرحله برآورد و سایر مراحل فرآیند ضروری است.

هزینه بازسازی سقف خانه

  • عوامل موثر بر هزینه بازسازی

موارد زیر معمولا در هزینه‌های بازسازی سقف خانه‌های قدیمی گنجانده می‌شوند:

  • هزینه مصالح
  • حمل زباله و تعمیرات (در صورت لزوم)
  • هزینه تغییر دکوراسیون (در صورت لزوم)
  • دستمزد پیمانکاران، کارگران و سایر نیروهای درگیر در پروژه بازسازی

در روش قراردادی بازسازی سقف خانه که در بسیاری از پروژه‌های ساختمانی استفاده می‌شود، وضعیت کمی‌ متفاوت است. در این روش، پیمانکار معمولا قیمتی را برای تکمیل پروژه در نظر می‌گیرد. به‌علاوه در این روش، سرعت کار نیز بیشتر شده و پیمانکار تشویق می‌شود که پروژه را با سرعت بیشتری به پایان برساند.

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مالکان خانه این است که هزینه بازسازی سقف چقدر می‌باشد. شما می توانید از تخصص فنی و تجربی کسانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، استفاده کنید. در این صورت قابلیت کاهش هزینه‌های آشکار و پنهان بازسازی سقف خانه قدیمی‌ را خواهید داشت.

قیمت مصالح ساختمانی برای بازسازی سقف بر اساس پارامترهای زیر تعیین می‌شود:

  • کشور سازنده
  • برند
  • سطح کیفی
  • میزان کار
  • سختی کار

همچنین میانگین هزینه ساخت و ساز و بازسازی سقف خانه‌های فرسوده در مناطق مختلف بسته به تفاوت قیمت خانه، 10-15 درصد تفاوت دارد. طبیعتا نباید از هزینه‌های بالای حمل و نقل، ابزارآلات، دستمزد کارگران ساختمانی و حق الزحمه پیمانکاران، بیمه، مالیات و هزینه‌های اضافی غافل شد.

اگر می‌خواهید به بازسازی سقف خانه ‌با کمترین هزینه اقدام کرده و هزینه‌های آن را مدیریت کنید؛ برنامه ریزی را در اولویت قرار دهید. عدم برنامه ریزی در این زمینه خسارات مالی زیادی را در پی خواهد داشت. اگر بودجه محدودی دارید، می‌توانید از گزینه‌های جایگزین و موقت برای بازسازی بخشی از سقف خانه استفاده کنید. بدین ترتیب مجبور نیستید تمام سقف اتاق را بازسازی کنید و تنها مرمت بخشی از سقف قدیمی ‌یا‌ ترک خورده، کافی خواهد بود.

بازسازی ساختمان در تهران

جمع بندی

تغییر خانه و محل سکونت به دلیل مشکلات سقف قطعا عقلانی نیست. فرو ریختن سقف‌ها، آسیب رساندن به سیم کشی و لوله کشی و ‌ترک خوردن همگی از جمله مشکلات احتمالی سقف فرسوده هستند. این مسائل نه تنها خانه شما را زشت جلوه می‌دهند، بلکه باعث مشکلات بیشتری می‌شوند.

فرسودگی سقف می‌تواند منجر به ترکیدگی لوله‌های آب در پشت‌بام شده و در نتیجه، آب به سقف نفوذ می‌کند. این مشکل می‌تواند باعث بالا رفتن هزینه آب، زرد شدن سقف و در نهایت از بین رفتن زیبایی فضای خانه شود. از این رو بازسازی سقف خانه یک امر الزامی است.

در این مقاله کوتاه، جنبه‌های مهم بازسازی سقف منزل مورد بحث قرار گرفت. در پایان یادآور می‌شویم که شرکت بیستون علاوه بر عرضه انواع ابزار یراق و مصالح ساختمانی، سابقه‌ای درخشان در انجام پروژه‌های تعمیراتی و بازسازی دارد. شرکت ما بهترین خدمات را در این حوزه ارائه می‌دهد. همچنین می‌توانید پیش از انجام هر گونه تعمیر، از مشاوره تخصصی کارشناسان ما نسبت به سازه خود بهره‌مند شوید.

متخصصین تیم ما علاوه بر پیاده‌سازی پروژه‌ها، آنها را به بهترین و بروزترین شکل طراحی می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان بیستون تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *