بلاگ

معرفی ویژگی ها و مزایای انواع توری پنجره کشویی

انواع توری پنجره کشویی

نصب توری پنجره کشویی، یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های خانواده‌ها در تابستان‌های گرم به شمار می‌رود. نسیم خنک در شب‌های گرم تابستان تنها با باز گذاشتن پنجره‌ها در داخل منزل جریان می‌یابد. با این وجود، ورود حشرات می‌تواند مشکلات بسیار زیادی به همراه داشته باشد. نصب انواع توری پنجره کشویی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اگر می‌خواهید آرامش شب‌های خنک تابستان را احساس کنید، توری پنجره کشویی بهترین راه‌حل خواهند بود.

توری پنجره کشویی و کاربرد آن

ورود حشرات موذی از اصلی‌ترین مشکلات باز گذاشتن پنجره‌ها در فصل تابستان به حساب می‌آید. این حشرات، آسایش اعضای خانواده را بر هم می‌زنند و باعث بی‌خوابی در شب می‌شوند. به همین دلیل است که بسیاری از خانواده‌ها ترجیح می‌دهند پنجره‌های خود را در شب ببندند. البته، راه‌حل‌های دیگری نیز برای رفع این مشکل وجود دارند. به عنوان مثال، نصب توری‌های قدیمی تا حدی از ورود حشرات موذی به درون خانه جلوگیری می‌کنند.

توری‌های قدیمی به وسیله چسب و میخ روی پنجره نصب می‌شوند. یکی از اصلی‌ترین مشکلات این نوع توری‌ها، ممانعت از دیدن منظره پشت پنجره است. از سوی دیگر، ظاهر این توری‌ها چندان چشم‌نواز نیست و آن‌ها را باید هر سال باید عوض کرد. در مجموع، نصب توری‌های قدیمی در خانه‌های مدرن و شیک امروزی نمی‌تواند یک راهکار کارآمد باشد. به همین دلیل، نصب انواع توری پنجره کشویی در سال‌های اخیر رواج بیشتری یافته است.

کاربرد توری پنجره کشویی

آشنایی با انواع توری پنجره کشویی

توری پنجره کشویی با توجه به نوع و قاب پنجره در انواع مختلفی ساخته می‌شود. برخی از این توری‌ها ثابت هستند در حالی که برخی دیگر به صورت متحرک ساخته می‌شوند. توری‌های ثابت، قابلیت باز شدن ندارند. در مقابل، توری‌های متحرک را می‌توان به راحتی باز و بسته کرد. طراحی توری‌های پنجره کشویی معمولاً بر اساس سلیقه، کارایی و نیاز مشتری انجام می‌شود. قاب انواع توری پنجره کشویی از آلومینیوم، چوب، فلز و UPVC ساخته می‌شود.

برای ساخت خود توری‌ها نیز از مواد مختلفی ازجمله: آلومینیوم، نایلون، مفتول، فایبرگلس و الیاف پلی‌استر می‌توان استفاده کرد. البته، توری‌های بزرگی که برای کارگاه‌ها و کارخانه‌ها ساخته می‌شوند، از جنس فولاد ضدزنگ یا آبکاری شده هستند. در مجموع، توری پنجره کشویی را می‌توان بر اساس فاکتورهای مختلفی تقسیم‌بندی کرد، ازجمله: جنس، کاربرد و نحوه نصب. در ادامه، پرکاربردترین انواع توری پنجره کشویی را معرفی خواهیم کرد.

انواع توری‌ کشویی

توری پلیسه یا توری کرکره‌ای

یکی از رایج‌ترین انواع توری پنجره کشویی، توری پلیسه نام دارد. این نوع توری‌ها معمولاً در بازار با نام توری کرکره‌ای شناخته می‌شوند. البته، نام‌های دیگری نیز برای توری‌های پلیسه‌ای وجود دارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به توری تاشو یا آکوردئونی اشاره کرد. به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردی که توری‌های کرکره‌ای دارند، می‌توان آن‌ها را بهترین و پرکاربردترین نوع توری پنجره دانست.

برای نصب توری‌های کرکره‌ای ابتدا قاب توری به اندازه قاب پنجره ساخته می‌شود. توری آکوردئونی که حالت زیگزاگ دارد، درون قاب قرار می‌گیرد. قاب توری روی قاب پنجره ثابت می‌شود. با این وجود، خود توری را می‌توان به راحتی باز و بسته کرد. در واقع، توری‌های کرکره‌ای شبیه به پرده‌های کرکره‌ هستند و از توری‌های متحرک به حساب می‌آیند.

از مهم‌ترین ویژگی‌های توری‌های پلیسه‌ای می‌توان به عبور نور اشاره کرد. این نوع توری کمتر از انواع دیگر مانع ورود نور به درون خانه می‌شود. علاوه بر این، منظره پشت توری را می‌توان به راحتی دید. این نوع توری‌ها به صورت تک فریم و دبل فریم ساخته می‌شوند و قابلیت نصب روی انواع پنجره‌ها را دارند. برخی دیگر از مزایای استفاده از این نوع توری‌ها عبارتند از طول عمر بالا و امکان جمع شدن آسان توری.

توری کرکره‌‌ای پنجره

توری آهنربایی پنجره

از دیگر انواع توری پنجره کشویی می‌توان به توری آهنربایی اشاره کرد. این توری که به توری مگنتیک نیز شهرت دارد، بدون قاب ساخته می‌شود. جنس توری آهنربایی پنجره با توجه به برند و کشور تولیدکننده، متفاوت است. این نوع توری‌ها از وسط به دو قسمت تقسیم می‌شوند (به صورت طولی). اتصال این دو قسمت توری به یکدیگر ازطریق آهنربا انجام می‌شود. توری آهنربایی به دلیل سهولت در نصب، استحکام بالا و کاربری متنوع مورد توجه قرار گرفته است.

توری رولینگ پنجره

توری‌های رولینگ پنجره که به توری‌های کشویی نیز شهرت دارند، از بهترین انواع توری پنجره کشویی به شمار می‌روند. این نوع توری‌ها شباهت بسیار زیادی به توری‌های کرکره‌ای دارند. تنها تفاوت در نوع توری و پارچه مورد استفاده است. در توری‌های رولینگ پنجره از توری‌های زیگزاگی یا آکوردئونی استفاده نمی‌شود. پارچه‌ای که برای توری‌های رولینگ بکار می‌روند، کاملاً صاف و یکدست است.

داخل قاب توری رولینگ پنجره، فنرهایی تعبیه شده‌اند که به باز و بسته شدن توری کمک می‌کنند. در واقع، توری‌های رولینگ پنجره نیز از توری‌های متحرک به شمار می‌روند چراکه قابلیت باز و بسته شدن را دارند. توری‌های رولینگ پنجره را می‌توان به طور همزمان به سمت چپ و راست باز و بسته کرد. توری‌های رولینگ پنجره دارای مزایای بسیار زیادی هستند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. استحکام بالا
  2. قابلیت باز و بسته شدن از دو طرف
  3. قابلیت نصب روی انواع پنجره‌ها
  4. سهولت در نصب

توری‌ رولینگ پنجره‌

توری‌های ثابت مخصوص پنجره‌های دوجداره

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چه توری برای پنجره‌های دوجداره مناسب است. توری‌های ثابت به عنوان بهترین گزینه برای پنجره‌های دوجداره در نظر گرفته می‌شوند. این نوع توری‌های پنجره شباهت بسیار زیادی به توری‌های کشویی و لولایی دارند. از مهم‌ترین ویژگی‌های توری‌های ثابت مخصوص پنجره‌های دوجداره می‌توان به قیمت پایین در مقایسه با انواع توری پنجره کشویی اشاره کرد.

با وجود قیمت پایین، نمی‌توان معایب و مشکلات توری‌های ثابت مخصوص پنجره‌های دوجداره را نادیده گرفت. این نوع توری‌ها کاملاً ثابت هستند و قابلیت باز و بسته شدن ندارند. در نتیجه، پنجره به طور کامل مسدود می‌شود و نمی‌توان از منظره پشت پنجره لذت برد. از سوی دیگر، توری‌های ثابت پنجره‌های دوجداره از استحکام قابل قبولی برخوردار نیستند. به همین دلیل، طول عمر آن‌ها در مقایسه با سایر توری‌های پنجره بسیار کمتر است.

به این نکته توجه داشته باشید که امکان تعمیر یا تعویض توری‌های ثابت پنجره‌های دوجداره وجود دارد. باز شدن این توری‌ها باید توسط افراد متخصص انجام شود. در غیر این­صورت، امکان صدمه رسیدن به توری وجود دارد. علاوه بر این، تنظیم توری‌های ثابتی که توسط افراد غیرمتخصص باز و بسته می شوند، به هم می‌خورد. در نتیجه، هرگز نباید به این نوع توری‌ها دست زد.

توری‌های چسبی پنجره

اگر به دنبال توری‌های ارزان‌قیمت و ساده هستید، توری‌های چسبی بهترین گزینه به شمار می‌روند. این نوع توری‌ها توسط نوار چسبی که در اطراف قرار دارد، به پنجره می‌چسبند. عملکرد آن‌ها شباهت بسیار زیادی به درزگیرها دارد. این نوع توری‌ها را می‌توانید به راحتی و به صورت آماده از بازار خریداری کنید و با نوار چسب به پنجره بچسبانید. بدیهی است که توری‌های چسبی پنجره در مقابل باد و باران دوام ندارند و بعد از مدتی، از بین می‌روند.

توری چسبی پنجره

توری پنجره لولایی

یکی دیگر از انواع توری پنجره کشویی، توری پنجره لولایی نام دارد. این نوع توری‌ها با لولا باز و بسته می‌شوند و قابل استفاده برای پنجره‌های مختلف هستند. گاهی ‌اوقات، لولای این نوع توری‌ها دچار مشکل می‌شود و نیاز به تعمیر پیدا می‌کند. به همین دلیل، طول عمر توری پنجره لولایی پایین است. علاوه بر این، عوامل طبیعی نیز موجب فرسودگی توری‌های پنجره لولایی می‌شوند.

نحوه درست مراقبت از توری‌های پنجره

اکنون که با انواع توری پنجره کشویی آشنا شدید، نوبت به شناخت بهترین روش‌های مراقبت از این توری‌ها می‌رسد. برخی از توری‌ها دارای دوام و استحکام بسیار بالایی هستند در حالی که برخی دیگر از مقاومت قابل قبولی برخوردار نیستند. در مجموع، رعایت برخی از نکات موجب افزایش طول عمر توری‌های پنجره می‌شود. همان­طور که گفته شد، باز و بسته شدن توری‌های پنجره (به ویژه، توری‌های ثابت) باید توسط افراد متخصص انجام شود.

اگر قصد رنگ‌آمیزی بنای ساختمان را دارید، توری‌های پنجره را باید با یک پوشش مناسب بپوشانید تا آسیبی به آن‌ها وارد نشود. در صورتی که توری‌های کشویی به راحتی باز و بسته نمی‌شوند، ریل آن‌ها را با دقت روغنکاری کنید. علاوه بر این، خود توری را نیز به درستی تمیز کنید. ضربه نیز می‌تواند آسیب جدی به انواع توری پنجره کشویی وارد کند.

توری‌ پنجره‌

سخن پایانی

حشرات موذی به عنوان یکی از مشکلات اصلی شب‌های گرم تابستان در نظر گرفته می‌شوند. اگرچه، بسیاری از افراد از حشره‌کش‌ها برای حل مشکل استفاده می‌کنند، نمی‌توان مشکلات ناشی از آن‌ها را نادیده گرفت. بسیاری از حشره‌کش‌ها باعث ناراحتی‌های تنفسی می‌شوند. در نتیجه، نصب انواع توری پنجره کشویی می‌تواند یک راهکار کارآمد و موثر برای دفع حشرات موذی در شب‌های تابستان باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید و هزینه انواع توری پنجره کشویی و مقایسه آن‌ها با یکدیگر، همین امروز با کارشناسان بیستون تماس بگیرید. بدین منظور می‌توانید با شماره‌های 02122256426 – 09121497081 – 09126024810 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *