بلاگ

نکات مهم در مورد تعمیر درب و پنجره آلومینیومی

تعمیر در و پنجره آلومینیومی

امروزه تعمیر درب و پنجره آلومینیومی به یکی از دغدغه‌های افراد تبدیل شده است. به مرور زمان درب و پنجره ممکن است دچار تغییر فرم شده باشد و عملکرد مناسبی نداشته باشند. در چنین حالتی می‌توانید آنها را تعمیر و یا حتی تعویض کنید. اگر فقط درب و پنجره تغییر رنگ داده باشد می‌توانید از خدمات تعمیر رنگ درب آلومینیومی مجموعه فنی و مهندسی بیستون استفاده کنید. درب‌ها و پنجره‌ها نقش اساسی در یک سازه دارند. از این جهت برای نگهداری و تعمیر آن‌ها باید به نکات ویژه‌ای توجه کرد. در ادامه با تمام نکات مربوط به تعمیر درب ها و پنجره های آلومینیومی آشنا خواهید شد.

دلایلی که شما را به خرید یا تعمیر درب و پنجره آلومینیومی ترغیب می‌کند

درب و پنجره‌های آلومینیومی امروزه به یکی از محبوب‌ترین انواع درب و پنجره‌ها تبدیل شده‌اند. کاربرد این متریال تنها به مجتمع‌های مسکونی محدود نیست؛ بلکه شما می‌توانید از آن‌ها برای مجتمع‌های تجاری و صنعتی نیز استفاده کنید. این امر موجب شده تا درب و پنجره‌های آلومینیومی بسیار پرفروش باشند. البته از دلایل دیگر محبوبیت این متریال را می‌توان مزیت‌های چشمگیر آن دانست. درب و پنجره‌های ساخته شده از آلومینیوم، با محیط زیست و شرایط آب و هوایی مختلف سازگار هستند. از سوی دیگر تعمیر در و پنجره آلومینیومی بسیار آسان است.

درب‌ها و پنجره‌های آلومینیومی در عین حال که مقاومت بسیار بالایی دارند، از وزن پایینی نیز برخوردار هستند. این امر حمل و نقل و نصب آن‌ها را سهولت می‌بخشد. از دیگر مزایای درب و پنجره‌های آلومینیومی را می‌توان توانایی آن‌ها در جلوگیری از اتلاف انرژی دانست. به همین دلیل انرژی گرمایی و سرمایی به محیط بیرونی نفوذ نمی‌کند و مصرف گاز کاهش می‌یابد. این متریال تنوع بسیار گسترده‌ای دارند و می‌توانید آن‌ها را به صورت ساده و طرحدار با رنگ‌های مختلف سفارش دهید.

تعمیر در آلومینیومی

چه زمانی نیاز به تعمیر درب و پنجره آلومینیومی است؟

اگر به درستی از درب و پنجره‌های آلومینیومی مراقبت شود، طول عمر بالایی خواهند داشت. اما در برخی شرایط ممکن است که این متریال به سرعت آسیب ببینند. از این جهت به خدمات تعمیر در و پنجره آلومینیومی نیاز خواهید داشت. در برخی شرایط ممکن است که درب‌ها و پنجره‌های آلومینیومی دچار مشکلات حرکتی شوند. این امر ممکن است به یراق‌آلات درب‌ها و پنجره‌ها آسیب برساند.

از سوی دیگر، شکستگی و ترک خوردن لولاها و خرابی قفل و دستگیره، می‌تواند اختلالاتی را در عملکرد این متریال ایجاد کند. در برخی شرایط احتمال دارد که لنگه‌ها در پنجره دو جداره دچار خمیدگی شوند. در این شرایط به تعمیر در و پنجره آلومینیومی نیاز خواهید داشت. توجه داشته باشید که هرگونه پوسیدگی در درزگیرها و عایق نبودن پنجره، باید در اسرع وقت تعمیر شوند.

اگر ملک شما قدیمی است و قصد نوسازی ساختمان را دارید، علاوه بر تعمیر پنجره می‌توانید به تعویض پنجره قدیمی با دوجداره نیز فکر کنید. در مناطق گرم و سرد کشور و با توجه به شرایط شما این گزینه نیز می‌تواند بسیار مفید باشد.

چه مشکلات و ایراداتی به وجود می‌آید که نیاز به تعمیر دارد؟

تعمیر در و پنجره آلومینیومی را می‌توان یکی از دغدغه‌های بزرگ افراد دانست؛ زیرا درب‌ها و پنجره‌های آلومینیومی پس از مدتی کار کردن دچار مشکل خواهند شد. از این جهت در صورت بروز کوچک‌ترین مشکل، سریعاً برای تعمیر این درب‌ها و پنجره‌ها اقدام کنید. تاخیر در تعمیر این متریال، می‌تواند آسیب و خطر بیشتری را به همراه آورد.

یکی از رایج‌ترین مشکلات به وجود آمده در درب‌ها و پنجره‌های آلومینیومی، این است که به درستی باز و بسته نمی‌شوند. در این شرایط حتما باید از فرایند رگلاژ استفاده کنید. توجه داشته باشید که رگلاژ درب‌ها و پنجره‌های آلومینیومی فرایندی بسیار حساس است. به همین دلیل حتما از نیروهای متخصص و باتجربه کمک بگیرید.

 

گاهی اوقات نیز به دلیل آسیب دیدن قرقره پنجره آلومینیومی شاهد بروز مشکل در باز و بسته شدن آن هستیم. در چنین شرایطی همزمان با رگلاژ پنجره قرقره نیز در صورت نیاز عوض می‌شود. (به شما پیشنهاد می‌کنیم مقاله رگلاژ درب آلومینیومی را نیز مطالعه کنید)

تعمیر در و پنجره آلومینیومی

چه اقداماتی برای تعمیر انجام می‌شود؟

برای تعمیر درب و پنجره آلومینیومی، ابتدا باید مشکل به وجود آمده را به طور دقیق بررسی کرد. متخصصان بیستون در مرحله اول عایق بندی درب‌ها و پنجره‌ها را مورد ارزیابی قرار می‌دهند. در صورت وجود هرگونه مشکل، با استفاده از چسب‌های سیلیکونی، درب‌ها و پنجره‌ها را درزگیری می‌کنند. در تعمیر درب‌ها و پنجره‌های آلومینیومی، قطعاتی که در مکانیزم حرکتی دخیل هستند نیز بررسی خواهند شد و به صورت دقیق تنظیم می‌شوند.

تعویض قفل‌ها و دستگیره درب‌ها و پنجره‌ها نیز از دیگر اقدامات برای تعمیر در و پنجره آلومینیومی به حساب می‌آید. نیروهای متخصص بیستون در صورت خرابی لولاها، آن‌ها را تعویض خواهند کرد و در صورت نیاز، تعداد آن‌ها را افزایش می‌دهند. همچنین اسپانیولت و فریم‌لس درب‌ها و پنجره نیز تعمیر و تعویض خواهند شد. از دیگر اقدامات لازم برای تعمیر درب‌ها و پنجره‌های آلومینیومی را می‌توان تعویض شیشه‌های بی‌کیفیت و نصب توری‌های رولی دانست.

در این مرحله، بتونه‌کاری شیشه‌ها نیز به طور دقیق بررسی می‌شود. بهتر است بدانید که برای نصب شیشه جدید، باید پنجره را دوباره عایق‌بندی کرد. این فرایند معمولا با استفاده از چسب‌های سیلیکونی مخصوص انجام می‌گیرد و از نفوذ باد و باران به داخل درب‌ها و پنجره‌ها نیز جلوگیری می‌کند. البته توجه داشته باشید که برای تعمیر این متریال، باید به میزان آسیب آن‌ها توجه کرد و سپس اقدامات لازم را انجام داد.

تعمیر دستگیره در و پنجره آلومینیومی

تعمیر دستگیره درب آلومینیومی

تعویض دستگیره را می‌توان یکی از اقدامات مهم جهت تعمیر درب و پنجره آلومینیومی دانست. تعمیر و تعویض دستگیره‌ها یکی از فرایندهای حیاتی و حساس به حساب می‌آید. دلیل این امر، این است که تعویض پنجره‌ها با روش غیر اصولی، می‌تواند موجب آسیب پروفیل درب و پنجره شود. به همین دلیل باید از نیروهای متخصص برای این فرایند کمک بگیرید. در حال حاضر دستگیره درب‌ها و پنجره‌های دو جداره آلومینیومی، از باکیفیت‌ترین متریال در بازار هستند. این یراق‌ها مقاومت بسیار بالایی دارند و به راحتی آسیب نمی‌بینند. این دستگیره‌ها عمدتا بر اثر ضربه دچار مشکل می شوند.

تعمیر دستگیره درب آلومینیومی

تعمیر دستگیره درب آلومینیومی در تهران توسط گروه فنی مهندسی بیستون

اما در صورت آسیب دیدن آن‌ها باید از ابزار آلات مخصوصی استفاده شود. از جمله ابزارآلات مورد نیاز برای تعمیر دستگیره درب‌ها و پنجره‌های آلومینیومی، می‌توان به آلن‌ها و پیچ‌بندها اشاره کرد. در برخی موارد نیز به انبرهای دستی و پیچ گوشتی‌های خاص، نیاز دارید. توجه داشته باشید که دستگیره‌های چینی، زودتر از سایر مدل‌ها از کار می‌افتند. از این جهت حتما از دستگیره‌های UPVC استفاده کنید.

در صورتی که نیاز به تعمیر یا تعویض دستگره درب آلومینیومی خود داشتید، همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید. همچنین در صورتی که قصد تعویض دستگیره را داشتید می‌توانید نسبت به خرید دستگیره درب آلومینیومی اقدام کنید. تنوع بالایی از انواع دستگیره موجود می باشد.

خرابی پنجره آلومینیومی

چه عواملی موجب آسیب و خرابی قفل درب‌های آلومینیومی می‌شوند؟

از دیگر مراحل تعمیر در و پنجره آلومینیومی را می‌توان تعویض قفل‌ها دانست. معمولا یراق‌آلات و قفل‌های درب‌ها و پنجره‌های آلومینیومی از جنس UPVC هستند. از این جهت کیفیت بالایی دارند و به ندرت دچار آسیب و خرابی خواهند شد. اما برخی عوامل، می‌توانند طول عمر قفل‌ها را کاهش دهند. یکی از مهم‌ترین عوامل را می‌توان استاندارد نبودن قفل‌ها دانست. شما باید برای هر درب یا پنجره، قفلی متناسب با آن را خریداری کنید.

عدم تناسب قفل‌ها، فشار مضاعفی را به آن‌ها وارد خواهد کرد که موجب شکستگی و خرابی قفل خواهد شد. علاوه بر این، عدم استفاده صحیح از قفل‌ها می‌تواند به سرعت آن‌ها را خراب کند. در برخی شرایط، اختلال در مکانیزم حرکتی یا همان رگلاژ درب، می‌تواند به قفل‌ها آسیب بزند. عدم نصب صحیح قفل، آویزان کردن اشیاء سنگین از آن‌ها و … از دیگر عوامل موثر در خرابی قفل درب‌ها و پنجره‌های آلومینیومی هستند.

تعمیر قفل درب آلومینیومی

تعمیر قفل درب آلومینیومی

گروه فنی مهندسی بیستون آماده ارائه خدمات تعمیر و تعویض قفل درب آلومینیومی است.

همان‌طور که عنوان شد برای تعمیر در و پنجره آلومینیومی، تعویض قفل‌ها و دستگیره‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد. باید بدانید که قفل‌های UPVC معمولا تعمیر نمی‌شوند. از این جهت در صورت خرابی و آسیب دیدن، باید آن‌ها را به طور کامل عوض کرد. از رایج‌ترین مشکلات قفل درب‌های آلومینیومی را می‌توان عدم قرارگیری توپی در زاماک دانست. این مشکل تنها با تکان دادن زاماک یا جابجایی آن، قابل حل خواهد بود. البته در صورتی که با تعویض اسپانیولت نیز مشکل قفل حل نشود، باید از یک قفل جدید کمک بگیرید.

توجه داشته باشید که قفل‌های UPVC نسبت به سایر یراق‌آلات درب‌ها و پنجره‌های آلومینیومی قیمت بالاتری دارند. از این جهت برای تعمیر و تعویض آن‌ها به صورت خودسرانه عمل نکنید و از یک متخصص باتجربه کمک بگیرید. در صورتی که مشکل قفل در مراحل اولیه برطرف نشود، می‌تواند به تمامی یراق‌آلات درب یا پنجره آسیب برساند. خرابی قفل همچنین می‌تواند منجر به حرکت شیشه و جابجایی آن شود.

در صورتی که نیاز به تعمیر قفل درب آلومینیومی خود دارید، همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید. تمام تلاش خود را می‌کنیم تا در کوتاه ترین زمان ممکن تعمیرات قفل را برای شما انجام دهیم.

تعمیر قفل درب آلومینیومی

مراحل تعمیر در و پنجره آلومینیومی و رگلاژ آن‌ها

از جمله اقدامات اولیه برای تعمیر درب و پنجره آلومینیومی را می‌توان تنظیم کردن اصولی رگلاژ دانست. رگلاژ در واقع فرایندی است که به هم‌تراز شدن درب‌ها و پنجره‌ها کمک می‌کند. برای این امر، تعمیرکاران باید در ابتدا زاماک را به طور دقیق بررسی کرده و آن را مطابق با اصول خاص، تنظیم کنند. مرحله بعدی به هم‌راستا کردن قاب و لنگه درب و پنجره مربوط می‌شود. بدین منظور تعمیرکار مربوطه باید یراق‌آلات را با آلن‌های انحصاری به درستی تنظیم کند. در مرحله بعدی بهتر است که تعداد لولا‌ها در درب و پنجره افزایش یابند.

این امر تاثیر چشمگیری در افزایش مقاومت این متریال خواهد داشت. پس از بررسی تمام جوانب، نوبت به تعمیر و تعویض شیشه‌ها می‌رسد. بدین منظور حتما باید از کاردک‌های مخصوص و زیر شیشه استفاده شود. توجه داشته باشید که آلومینیوم به دلیل نرمی و سبکی، قابلیت شکل‌پذیری بالایی دارد. از این جهت در هنگام تعمیر در و پنجره آلومینیومی به این نکته توجه کنید. با انجام این مراحل، بخش عظیمی از مشکلات درب‌ها و پنجره‌های آلومینیومی برطرف خواهد شد.

تعمیر رنگ درب آلومینیومی

تعمیر رنگ درب آلومینیومی

رنگ درب های آلومینیومی چگونه تعمیر می‌شوند؟

ویدئو بالا در مورد شرایط تعمیر رنگ درب آلومینیومی است. لطفا این ویدئو را ببینید و اگر سوال یا درخواستی داشتید مطح کنید.
از دیگر مراحل رایج در تعمیر درب و پنجره آلومینیومی را می‌توان تعمیر رنگ آن‌ها دانست. درب‌ها و پنجره‌های آلومینیومی ممکن است در اثر گذر زمان یا بی‌احتیاطی افراد، دچار خط و خش شوند. این امر رنگ درب و پنجره را از بین می‌برد. از این جهت نخستین گام برای تعمیر رنگ درب و پنجره آلومینیومی را از بین بردن خط و خش می‌دانند. برای این امر ابتدا باید درب و پنجره با آب و صابون به خوبی تمیز شوند تا عمیق خش‌ها مشخص گردد.

در صورتی که خش‌ها سطحی بودند، می‌توانید با مقدار کمی رنگ، درب را تعمیر کنید. در صورت عمیق بودن خش‌ها، ابتدا باید آن‌ها را با مواد گچی مخصوص پر کرده و سپس درب را رنگ‌آمیزی کنید. توصیه می‌شود که برای رنگ‌آمیزی درب‌ها و پنجره‌های آلومینیومی از رنگ‌هایی با روکش پودری استفاده کنید. این رنگ‌ها به سرعت سفت می‌شوند و مقاومت بیشتری خواهند داشت.

اگر نیاز به تعمیر رنگ درب آلومینیومی خود دارید،‌ همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید تا در اولین فرصت به شما کمک کنیم. کارشناسان ما در تهران آماده ارائه خدمات حضوری به شما هستند.

شیشه پنجره‌های آلومینیومی را چگونه تعویض کنیم؟

در برخی موارد ممکن است که شیشه پنجره‌های آلومینیومی دچار شکستگی شود. در این شرایط چاره‌ای به غیر از تعویض شیشه نخواهید داشت. از دیگر خدمات شرکت فنی بیستون را می‌توان تعویض شیشه‌های شکسته و نصب شیشه‌های جدید دانست. در مرحله نخست، باید باقیمانده شیشه شکسته شده به طور کامل جمع‌آوری شود. البته تنها برداشتن شیشه‌های شکسته کافی نیست؛ بلکه باید تمام بتونه‌کاری‌ها نیز از روی قاب پنجره آلومینیومی جمع‌آوری شود. از حذف کردن چسب‌های سیلیکونی و لاستیک‌های عایق‌بندی شیشه قبلی نیز غافل نشوید.

به صورت خلاصه می‌توان گفت که قاب پنجره برای نصب شیشه جدید، باید عاری از هرگونه مواد اضافی باشد. از آنجایی که در فرایند نصب شیشه جدید لاستیک اطراف قاب نیز آسیب می‌بیند، باید آن را به طور کامل تعویض کرد. در مرحله بعدی، قاب پنجره باید دوباره عایق‌بندی شود تا شیشه در جای خود حرکت نکند و به قاب متصل گردد. پس از آن، باید اطراف شیشه را با بتونه‌های مخصوص پر کرد و یک سطح صاف و یکدست را به وجود آورد. بتونه‌کاری شیشه، به عایق‌بندی بهتر پنجره آلومینیومی کمک می‌کند و از اتلاف انرژی نیز جلوگیری خواهد کرد.

نکاتی برای افزایش کارایی درب و پنجره‌های آلومینیومی

تعمیر در و پنجره آلومینیومی فرایندی نسبتاً سخت و دشوار است. از این جهت توصیه می‌شود که با رعایت چند نکته ساده، از آسیب این متریال و تعمیر آن‌ها جلوگیری کنید. در ابتدا باید بدانید که تعویض دوره‌ای لاستیک‌های اطراف درب‌ها و پنجره‌های آلومینیومی، می‌تواند طول عمر آن‌ها را افزایش دهد.

از این جهت هر چند وقت یکبار این لاستیک‌ها را تعویض کنید. حتما از سفت بودن پیچ‌های قفل و دستگیره درب‌ها و پنجره‌ها مطمئن شوید. همچنین درب‌ها و پنجره‌ها را به صورت اصولی و به آرامی باز و بسته کنید. از سوی دیگر، نصب فریم‌های آهنی در اطراف درب‌ها و پنجره‌های آلومینیومی می‌تواند از آسیب رسیدن به آن‌ها جلوگیری کند.

تعمیر درب آلومینیومی

پارامترهای موثر بر هزینه تعمیر در و پنجره آلومینیومی

از جمله عوامل مهم و تاثیرگذار در قیمت تعمیر در و پنجره آلومینیومی را می‌توان نوع پنجره‌ها و یراق به کار رفته در آن‌ها دانست. از آن جایی که مدل‌های کشویی و لولایی یراق‌آلات متفاوتی دارند، قیمت تعمیر آن‌ها نیز یکسان نخواهد بود. از سوی دیگر، نوع شیشه به کار رفته در درب‌ها و پنجره‌ها نیز بر قیمت تعمیر آن‌ها، تاثیر بسزایی دارد. به طور کلی قیمت تعمیر درب و پنجره‌های معمولی آلومینیومی را حدود ۵۰۰ هزار تومان می‌دانند. اما شما می‌توانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر به وبسایت گروه فنی مهندسی بیستون مراجعه کنید.

جمع بندی

برای تعمیر درب و پنجره آلومینیومی به یک گروه مهندسی باتجربه و حرفه‌ای نیاز دارید. اگر درب یا پنجره آلومینیومی تغییر فرم نداده باشد و از کیفیت ساخت خوبی برخوردار باشد، در این حالت که فقط ظاهر درب و پنجره مشکل دارد می‌توانید از خدمات تعمیر رنگ درب و پنجره آلومینیومی که توسط بیستون ارائه می شود استفاده کنید. تعمیر خودسرانه و بدون دانش این متریال، می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری را به وجود آورد. گروه فنی مهندسی بیستون با چندین سال تجربه در این زمینه، یاری‌رسان شما برای تعمیر درب‌ها و پنجره‌های آلومینیومی است. این مجموعه در حال حاضر باکیفیت‌ترین یراق آلات درب و پنجره را با مناسب‌ترین قیمت به مشتریان خود ارائه می‌دهد. همچنین امکان تهیه انواع درب و پنجره الومینیومی با کیفیتهای متفاوت و رنگهای متفاوت از مجموعه فنی و مهندسی بیستون وجود دارد.

پنجره آلومینیومی

مجموعه فنی و مهندسی بیستون سازنده درب و پنجره آلومینیومی با تنوع طرح و رنگ متفاوت است. همچنین امکان تعمیر درب و پنجره قدیمی نیز وجود دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان لطفا با شماره 02122256426 یا 09126024810 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *