بلاگ

درب و پنجره آلومینیومی

درب و پنجره آلومینیومی

درب و پنجره آلومینیومی یکی از پرطرفدارترین محصولات در ساختمان‌سازی هستند. این محصولات کیفیت و مزایای بسیار زیادی دارند؛ به همین دلیل مورد استقبال گسترده افراد قرار گرفته اند. این نوع از درب و پنجره از استحکام و سبکی بالایی برخوردار است و می‌تواند در شرایط آب و هوایی مختلف، مورد استفاده قرار بگیرد.

درب و پنجره‌ها جزء جدانشدنی ساختمان‌ها هستند که برای ورود و خروج افراد، تهویه هوا و همچنین وارد شدن نور کافی به فضای ساختمان استفاده می‌شوند. در گذشته، این تجهیزات از چوب یا آهن ساخته می‌شدند که کیفیت بالایی نداشته و بعد از مدتی استفاده دچار خرابی و زنگ زدگی می‌شدند، اما امروزه با پیشرفت‌های وسیع علم و تکنولوژی از متریال بسیار بهتری مانند آلومینیوم برای تولید درب و پنجره استفاده می‌شود.

برای دریافت مشاوره رایگان لطفا همین حالا با شماره‌های 0212225642609121497081 09126024810 تماس بگیرید.

آلومینیوم یکی از متریال‌های معروف و پرطرفدار در ساخت انواع درب و پنجره است. درب و پنجره‌های آلومینیومی دارای ضریب دوام بالایی هستند و عمر مفید بالایی دارند. خرید درب و پنجره آلومینیومی برای مناطقی که دارای آب و هوای مرطوب است، بهترین گزینه محسوب می‌شود. این نوع درب و پنجره‌ها برای ورودی ساختمان‌ها، استفاده در حمام و سرویس‌های بهداشتی، پنجره‌های داخلی خانه و سایر ساختمان‌ها مناسب هستند. علاوه بر این می‌توان از درب‌های آلومینیومی برای ورودی تراس و بالکن نیز استفاده کرد.

مزایای استفاده از درب و پنجره آلومینیومی

در ادامه به بررسی مزایای استفاده از درب و پنجره‌های آلومینیومی می‌پردازیم:

  1. مقاومت و دوام بسیار بالا

یکی از مزایای بسیار مهم درب و پنجره‌های آلومینیومی، ضریب مقاومت بالای آن‌ها است. این تجهیزات دارای عمر مفید و کیفیت ساخت بالایی هستند و در کیفیت نهایی ساختمان تاثیر دارند. آلومینیوم آلیاژی ضد زنگ بوده و در برابر انواع مواد خورنده مقاوم است. علاوه بر این درب و پنجره‌های آلومینیومی به راحتی اکسید نمی‌شوند. با توجه به این تفاسیر، درب و پنجره‌ با جنس آلومینیوم می تواند تا سال‌های سال مورد استفاده قرار بگیرد.

  1. عدم نیاز به تعمیر

یکی از ویژگی‌های مهم تجهیزات آلومینیومی نگهداری آسان از آن‌ها است. درب و پنجره‌های آلومینیومی ضد زنگ هستند و با قرار گرفتن در معرض نور خورشید و سایر عوامل طبیعی، تغییر شکل و رنگ نمی‌دهند. تمیز کردن آن‌ها نیز بسیار راحت است. شما می‌توانید در طول سال این درب و پنجره‌ها را به راحتی با آب و صابون یا سایر مواد شوینده تمیز کنید. البته توجه داشته باشید که بهتر است بعد از هر بار شستن، آن‌ها را توسط یک دستمال تمیز خشک کنید. بر اثر ضربه یا نگهداری نامناسب از یراق آلات، ممکن است نیاز به تعمیر درب و پنجره آلومینیومی پیدا کنید. همچنین درب و پنجره‌های آلومینیومی که رنگ می‌شوند، ممکن است به مرور زمان نیاز به تعمیر رنگ داشته باشند.

  1. داشتن ظاهر زیبا

جلوه ظاهری محصول یکی از عوامل مهم دیگر برای انتخاب درب و پنجره‌های آلومینیومی است. آلومینیوم آلیاژی بسیار زیبا است و جلوه‌ای مدرن به نمای ساختمان شما می‌بخشد. امروزه در معماری اغلب ساختمان‌ها و بناهای مدرن، از درب و پنجره آلومینیومی با رنگهای متنوع استفاده می‌شود.

درب و پنجره‌ آلومینیومی

  1. قیمت مناسب

‌درب و پنجره‌های آلومینیومی نسبت به محصولات چوبی، آهنی یا UPVC مشابه خود، قیمت مناسب‌تری دارند. با استفاده از درب و پنجره‌های آلومینیومی می‌توانید در زمان ساخت ساختمان، در هزینه خود صرفه جویی کنید. علاوه بر این محصولات آلومینیومی کیفیت و دوام بالایی دارند و می‌توانید از آن‌ها برای سال‌های زیادی استفاده کنید؛ از این رو دیگر نیازی نیست بعد از چند سال استفاده برای تعویض آن‌ها اقدام کنید.

  1. خاصیت ضد حریق

یکی از مزایای بسیار مهم درب و پنجره‌های آلومینیومی، خاصیت ضد حریق آن‌ها است. این نوع درب و پنجره‌ها مقاومت بالایی در برابر آتش‌سوزی دارند و در زمان حریق کمترین صدمه را می‌بینند. علاوه بر این استفاده از درب و پنجره آلومینیومی سبب می‌شود تا آتش با سرعت کمتری به فضای داخلی ساختمان منتقل شود و از این نظر می‌تواند از بروز خسارت‌های مادی و جانی جلوگیری کند.

  1. بازده انرژی بیشتر

درب و پنجره‌های آلومینیومی عایق خوبی برای انرژی هستند؛ از این رو می‌توانند به صرفه جویی در مصرف انرژی‌هایی مانند برق، آب و گاز کمک کنند. درب و پنجره‌های آلومینیومی در تابستان از خروج هوای سرد و در زمستان از خروج هوای گرم از فضای داخلی ساختمان جلوگیری می‌کنند.

بازدهی انرژی درب و پنجره آلومینیومی

  1. سازگار با محیط زیست

آلیاژ آلومینیوم قابل بازیافت است و می‌تواند مجدداً برای ساخت محصولات مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. این امر می‌تواند از قطع بی‌رویه درختان به منظور استفاده از چوب آن‌ها برای ساخت درب و پنجره جلوگیری کند.

  1. قابلیت ساخت در ابعاد مختلف

درب و پنجره با جنس آلومینیوم در اندازه‌ها و ابعاد گوناگونی ساخته می‌شود و می‌تواند در انواع ساختمان‌های اداری، تجاری و مسکونی مورد استفاده قرار بگیرد. علاوه بر این می‌توانید آن‌ها را در طرح دلخواه خود سفارش دهید.

  1. عایق صدا

درب و پنجره‌هایی که عایق صدا هستند، برای استفاده در آپارتمان‌ها و مجتمع‌های واقع در شهرهای شلوغ و صنعتی مناسب‌اند. درب و پنجره‌های آلومینیومی عایق خوبی برای صدا هستند و سبب کاهش انتقال صوت بین دو محیط داخل و خارج می‌شوند.

آشنایی با انواع درب و پنجره آلومینیومی دو جداره

امروزه استقبال از درب و پنجره‌های دوجداره آلومینیومی بسیار گسترده است. این تجهیزات در دو نوع نرمال و ترمال بریک طراحی و تولید شده‌اند که هر کدام دارای ویژگی‌ها و مزایای مخصوص خود است که در ادامه به بیان آن‌ها می‌پردازیم.

انواع درب و پنجره آلومینیومی

1- درب و پنجره آلومینیومی نرمال (Normal aluminum doors and windows)

قدیمی‌ترین درب و پنجره‌های آلومینیومی انواع نرمال هستند. در گذشته صنعتگران برای ساخت این نوع درب و پنجره از میلگرد استفاده می‌کردند. درب و پنجره نرمال قابلیت نصب انواع شیشه‌های دوجداره را دارند اما دارای عایق‌بندی خوبی جهت کاهش مصرف انرژی نیستند؛ به همین دلیل برای آن‌ها از عنوان دوجداره استفاده نمی‌شود.

مزایای درب و پنجره نرمال

  1. این درب و پنجره‌ها به دلیل دارا بودن آلیاژ آلومینیوم، در برابر تابش و امواج خورشید مقاوم هستند و تغییر رنگ نمی‌دهند.
  2. این پنجره‌ها در برابر خوردگی و زنگ زدگی بسیار مقاوم هستند؛ به همین دلیل از آن‌ها برای استفاده در مناطق شمالی کشور و مناطقی که میزان رطوبت زیاد است، بهره گرفته می‌شود.
  3. در صورت عدم استفاده از درب و پنجره نرمال می‌توانید آن‌ها را به قیمت خوبی بفروشید.
  4. از دیگر مزایای مهم این تجهیزات می‌توان تنوع در رنگ بندی و داشتن ظاهری زیبا و مدرن را نام برد.
  5. درب و پنجره‌های آلومینیومی نرمال دارای استحکام بالایی هستند و می‌توانند برای بخش‌های مختلف ساختمان مورد استفاده قرار بگیرند.

پنجره آلومینیومی نرمال

معایب درب و پنجره نرمال

  1. در زمان نصب درب و پنجره آلومینیومی فرایند پانچ یا پرس بر روی آن‌ها انجام می‌شود. پانچ کردن پنجره ها از شکاف خوردن یا ترک‌خوردگی آن‌ها در زمان وارد شدن ضربات فیزیکی ناگهانی جلوگیری می‌کند.
  2. هیچ گاه نباید از شیشه‌هایی با ابعاد بزرگ‌تر یا لمینت‌هایی با وزن بالا در این پنجره‌ها استفاده کرد؛ زیرا ممکن است سبب آسیب به آن شوند. برای جلوگیری از بروز این مشکلات باید قبل از خرید اطمینان حاصل کنید که امکان پرس شدن گوشه‌ها یا قابلیت پانچ کردن برای این پنجره‌ها وجود داشته باشد.
  3. درب و پنجره نرمال نسبت به نوع ترمال بریک دارای عایق حرارتی و صوتی کمتری هستند.

2- درب و پنجره دوجداره آلومینیومی ترمال بریک (Thermal break aluminum double-glazed doors and windows)

یکی از جدیدترین درب و پنجره‌های آلومینیومی تولید شده در کشور، درب و پنجره‌های دوجداره آلومینیومی ترمال بریک هستند. این محصولات با استفاده از جدیدترین تجهیزات و فناوری‌های روز دنیا ساخته شده اند. کلمه ترمال بریک لغتی انگلیسی بوده که معنای فارسی آن شکست حرارتی است. علت استفاده به کار بردن این نام بر روی این درب و پنجره‌ها، عایق بودن آن‌ها در برابر حرارت است.

درب و پنجره دوجداره ترمال بریک

ضریب انتقال حرارت در آلیاژ آلومینیوم بسیار بالا است؛ به همین دلیل پروفیل‌های آلومینیومی توسط نوارهای پلی آمید (نوارهای پلی آمید از الیاف شیشه متراکم ساخته شده اند و تحمل فشار و حرارت‌ بسیار بالایی دارند) به هم متصل شده اند تا عایق حرارتی ایجاد کنند و اتلاف انرژی را به حداقل ممکن برسانند.

امروزه استفاده از درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک در صنعت ساختمان‌سازی بسیار رواج یافته است. در ادامه به بررسی مزایا و معایب این نوع درب و پنجره می‌پردازیم:

مزایای درب و پنجره ترمال بریک

  • پروفیل‌های فریم این درب و پنجره به وسیله فرایند جوشکاری به یکدیگر متصل می‌شوند. انواع یراق آلات به کار رفته در تولید این درب و پنجره‌ها نیز از استحکام بالایی برخوردار است؛ به همین دلیل این محصولات دوام و ماندگاری بسیار بالایی دارند.
  • در سیستم‌های پلی آمید، جدار داخلی و خارجی محصول توسط ماشین آلات مخصوص پانچ می‌شود. این ویژگی سبب می‌شود تا از نفوذ سرما و گرما، صدا و لرزش به محیط داخلی ساختمان جلوگیری شود.
  • علاوه بر موارد یاد شده درب و پنجره‌های آلومینیومی ترمال بریک عایق خوبی در برابر حرارت، رطوبت و ذرات گرد و غبار هستند.
  • پنجره‌های آلومینیومی ترمال بریک غیر قابل اشتعال هستند و از این نظر از فضای داخلی ساختمان محافظت می‌کنند.
  • این محصولات تنوع بسیار زیادی در طرح و رنگ دارند و می‌توانند به راحتی با تمامی دکوراسیون‌ها هماهنگ شوند.

درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک

  • درب و پنجره ترمال بریک وزن بسیار کمی دارد.
  • این محصولات ایمنی بسیار زیادی در برابر سرقت و زلزله دارند.
  • درب و پنجره‌های آلومینیومی ترمال بریک مقاومت بسیار بالایی در برابر امواج خورشید دارند و در برابر آن تغییر رنگ یا تغییر شکل نمی‌دهند.
  • همانطور که بیان کردیم این پنجره‌ها با روش پرس یا پانج طراحی و تولید می‌شوند؛ بنابراین در تمامی مدل‌های این محصول خاصیت کلاف‌شدگی با پرس یا پانچ وجود دارد.

معایب درب و پنجره ترمال بریک

درب و پنجره‌های ترمال بریک دارای کیفیت ساخت فوق العاده‌ای هستند و مزایای بسیار ویژه‌ای دارند؛ بنابراین نمی‌توان برای آن‌ها معایب خاصی را در نظر گرفت. تنها عیبی که می‌توان به این نوع درب و پنجره نسبت داد، قیمت بالای آن‌ها است که البته این قیمت در برابر مزایای منحصر به فرد محصول، بسیار منطقی و معقول به نظر می‌رسد.

انواع مدل باز شونده پنجره آلومینیومی

پنجره‌های آلومینیومی از لحاظ سیستم‌های بازشونده در انواع مختلفی دسته‌بندی می‌شوند که در ادامه به بیان کاربردها و ویژگی‌های هر مدل پنجره آلومینیومی می‌پردازیم:

سیستم بازشونده تک حالته

سیستم بازشونده تک حالته یکی از قدیمی‌ترین مکانیزم‌های به کار رفته در ساخت درب و پنجره است. در این سیستم درب یا پنجره بر روی یک محور عمودی می‌چرخد و می‌تواند تا زاویه 180 درجه نیز باز شود. این درب و پنجره‌ها از یک قاب و لولا تشکیل شده اند و فقط می‌توانند از سمت چپ یا راست باز و بسته شوند.

پنجره آلومینیومی تک حالته

یکی از مدل های پنجره آلومینیومی تک حالته است که پنجره فقط به راست یا چپ باز می‌شود.

جالب است بدانید که درب و پنجره لولایی تک حالته، قابلیت ترکیب با حالت بازشو کلنگی (Tilt) را نیز دارد و می تواند به صورت دوحالته به کار رود. این نوع سیستم بازشونده برای استفاده در مکان‌هایی که امکان باز شدن درب و پنجره تنها در یک جهت امکان پذیر است، مناسب است.

برای اطلاع از قیمت و هزینه ساخت و نصب پنجره آلومینیومی معمولی با کارشناسان بیستون تماس بگیرید.

سیستم بازشونده دو حالته

درب و پنجره‌های لولایی دو حالته علاوه بر باز شدن از سمت داخل و خارج، قابلیت باز شدن از سمت بالا و پایین را نیز دارند. استفاده از این سیستم باز شونده برای مکان‌هایی که نیاز به تهویه مناسب دارند، مناسب است. علاوه بر این، در مکان‌هایی که باز کردن پنجره به دلیل گیر کردن به پرده امکان‌پذیر نیست، مناسب‌تر است.

سیستم بازشونده دوجداره کشویی

یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های بازشونده به کار رفته در ساخت درب و پنجره آلومینیومی سیستم بازشونده کشویی است. این سیستم به دلیل سهولت در عملکرد و نیاز به فضای کم، مورد استقبال گسترده‌ای قرار گرفته است.

در این سیستم لنگه‌های پنجره به صورت موازی و بر روی یک ریل قرار گرفته‌اند. با استفاده از این سیستم بازشونده، امکان حرکت پنجره بر روی یک خط افقی فراهم شده است. سیستم بازشونده کشویی در دو نوع یک لنگه بازشو و دو لنگه بازشو طراحی و تولید شده‌اند.

مدل پنجره آلومینیومی

یکی دیگر از مدل های پنجره آلومینیومی بازشونده کشویی است که روی ریل حرکت می کند.

اگر تنها یک لنگه از پنجره آلومینیومی قابلیت باز شدن داشته باشند و لنگه دیگر فیکس شده باشد، سیستم یک لنگه باز شو (تک ریل) است. از سیستم‌های بازشونده تک ریل برای ساخت انواع درب‌های آلومینیومی کشویی نیز استفاده می‌شود. درب و پنجره‌های کشویی تک ریل عایق‌بندی بهتری نسبت به درب و پنجره‌های بازشو کشویی دو ریل دارند و عرض سطح مقطع آن‌ها نیز بزرگ‌تر است.

اگر امکان باز شدن هر دو لنگه پنجره وجود داشته باشد، سیستم دو لنگه بازشو (جفت ریل) است. در اغلب پنجره‌های ساختمانی از این سیستم بازشونده استفاده می‌شود.

برای استعلام قیمت پنجره آلومینیومی کشویی ساده و دریافت پیش فاکتور آنلاین همین حالا با کارشناسان بیستون تماس بگیرید.

پنجره لیفت اند اسلاید دو طرفه

یکی از مدرن‌ترین سیستم‌های مورد استفاده در تولید درب و پنجره لیفت اند اسلاید است. پنجره‌های لیفت اند اسلاید بر روی دو عدد ریل و چند عدد چرخ سوار شده‌اند؛ به همین دلیل فرایند باز و بسته شدن در این نوع درب و پنجره بسیار نرم و روان است.

در این سیستم بازشونده با چرخاندن دستگیره، ابتدا پنجره یا درب حدود نیم سانتی متر به سمت بالا حرکت کرده یا از فریم خود بلند می‌شود (حالت lift). بعد از این مرحله با استفاده از چرخ‌هایی که در این نوع سیستم تعبیه شده است، در راستای افقی به سمت چپ یا راست حرکت می‌کنند (حالت slide).

مدل لیفت اند اسلاید پنجره آلومینیومی

از جمله مدل های محبوب پنجره آلومینیومی می‌توان به پنجره‌های لیفت اند اسلاید اشاره کرد.

پنجره لیفت اند اسلاید یک‌طرفه

سیستم بازشونده به کار رفته در درب و پنجره‌های لیفت اند اسلاید یک‌طرفه نیز دقیقاً همانند مدل دوطرفه است، با این تفاوت که در این درب و پنجره‌ها تنها امکان باز شدن درب و پنجره به یک سمت وجود دارد و لنگه دیگر پنجره بر روی قاب خود فیکس شده است. از جمله مزایای درب و پنجره آلومینیومی لیفت اند اسلاید می‌توان موارد زیر را نام برد:

  1. حرکت نرم و روان
  2. قابلیت شست و شوی آسان و بسیار راحت
  3. عایق مناسب در برابر نفوذ هوا و حرارت
  4. قابلیت نصب شیشه‌های ضدگلوله بر روی آن
  5. ایمنی بسیار بالا
  6. تحمل وزنی تا 900 کیلوگرم بر روی هر لنگه
  7. اشغال فضای بسیار کم

درب تک‌حالته

باز شدن درب‌هایی که در آن‌ها از سیستم تک‌حالته استفاده شده است، توسط لولا انجام می‌شود. این لولاها قابلیت تنظیم داشته و می‌تواند تنها به سمت جلو حرکت کند. این مدل از سیستم‌های بازشونده برای استفاده در مکان‌هایی که هیچ گونه مانعی در مقابل درب نباشد، مناسب است. اگر هرگونه تجهیزات و وسایلی مانند پرده در سر راه این مدل درب قرار بگیرد، می‌تواند عملکرد آن را با اختلال مواجه سازد. درب‌های تک حالته از لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه هستند.

درب تک حالته

درب فرانسوی

امروزه استفاده از درب‌های فرانسوی بسیار رواج یافته است. این درب‌ها دارای دو بخش هستند که بر روی لولاهایی که در طرف مقابل قاب قرار دارند، نصب شده‌اند. با چرخش این لولاها درب باز یا بسته می‌شود. درب‌های فرانسوی به دلیل وارد کردن نور طبیعی به فضای داخلی ساختمان بسیار محبوب هستند. از درب‌های فرانسوی می‌توان در انواع مکان‌ها مانند تراس، بالکن و ایوان منازل و باغ‌ها استفاده کرد.

پرطرفدارترین رنگ‌ها در ساخت درب و پنجره‌ آلومینیومی

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که درب و پنجره‌های آلومینیومی تنها به رنگ سفید یا طوسی در بازار وجود دارند اما باید گفت که این تصور کاملاً غلط است؛ چرا که درب و پنجره‌های آلومینیومی در انواع رنگ‌ها تولید می‌شوند.

امروزه، اغلب افراد به دنبال پنجره‌های رنگی برای ساختمان‌های خود هستند و می‌خواهند آن‌ها را با دیگر لوازم منزل ست کنند. انتخاب رنگ درب و پنجره به عوامل مختلفی همچون دکوراسیون، سلیقه مشتری و سبک معماری ساختمان بستگی دارد.

رنگ درب و پنجره‌ آلومینیومی

درب و پنجره آلومینیومی در رنگهای خاص نظیر زرد، آبی، شامپاینی و … موجود است.

به طور کلی، می‌توان گفت در سال‌های اخیر رنگ‌های طلایی و شامپاینی از پرطرفدارترین رنگ‌ها برای استفاده در ساخت درب و پنجره‌های آلومینیومی هستند. از دیگر رنگ‌های پرطرفدار در میان درب و پنجره‌ها، رنگ قهوه‌ای است. قهوه‌ای می‌تواند درب و پنجره‌های خانه را متناسب با رنگ کابینت‌ها کند یا در مناطق جنگلی استفاده از این رنگ می‌تواند بسیار جذاب و زیبا باشد.

رنگ‌های سفید و طلایی نیز جلوه‌ای خاص به درب و پنجره منزل شما می‌بخشند. رنگ سفید به خوبی با سایر رنگ‌ها هماهنگ شده و به شما در داشتن دکوراسیونی شیک و مدرن کمک می‌کند. رنگ‌هایی مانند آبی، دودی، قرمز، سبز و زرد نیز می‌تواند در ساخت درب و پنجره با جنس آلومینیوم مورد استفاده قرار بگیرد. این رنگ‌ها بیشتر برای استفاده در درب و پنجره‌های اتاق خواب، اتاق کودک، اتاق کار و… مناسب هستند.

رنگ آلومینیوم شامپاینی

در این تصویر نمونه درب ساخته شده با آلومینیوم رنگ شامپاینی را مشاهده می‌کنید.

انواع درب و پنجره از محصولات شرکت فنی مهندسی بیستون است. این نوع درب و پنجره‌ها نقش مهمی در صنعت ساختمان داشته و به لطف فناوری، دست خوش تغییرات زیادی شده‌اند. به طور کلی، این درب و پنجره‌ها به دو نوع کلی زیر تقسیم می‌شوند:

1. کشویی

این نوع درب و پنجره‌ها دارای قاب یا فریم مونوریل و اکریل هستند. همچنین در دو نوع نرمال بریک و ترمال بریک دسته‌بندی می‌شوند. درب و پنجره کشویی از اجزای زیر تشکیل شده است:

  1. لنگه یا بازشو
  2. اینترلاک
  3. زوار
  4. درپوش فریم
  5. سپری یا مولین یا وادار

2. لولایی

این نوع درب و پنجره‌ها نیز دارای دو نوع نرمال و ترمال بریک هستند که از اجزای زیر تشکیل می‌شوند:

  1. قاب یا فریم
  2. بازشو پنجره
  3. بازشو درب
  4. وادار
  5. زوار

لطفا ویدئو زیر را ببینید و سپس ادامه مقاله را بخوانید.

 

در صورت سفارش هر یک از این دو نوع درب و پنجره شیشه نیز به آن اضافه خواهد شد. درب و پنجره‌های آلومینیومی در طیف رنگی متنوعی قابل سفارش هستند. همچنین پروفیل آنها دارای دو حالت مات و براق بوده که می‌توانید از بین این دو، گزینه دلخواه را انتخاب کنید.

طیف رنگی گسترده درب و پنجره آلومینیومی

انواع درب و پنجره آلومینیومی به نسبت نوع پروفیل

پروفیل‌های آلومینیوم دارای انواع مختلفی بوده و دسته‌بندی گسترده‌ای دارند. در زیر، به پرفروش‌ترین پروفیل‌های آلومینیومی در هر نوع اشاره می‌کنیم.

1. پروفیل کشویی نرمال بریک

    1. AS60 (مونتاژ به صورت مونوریل)
    2. AS74
    3. AS90

2. پروفیل کشویی ترمال بریک

    1. TS77 (مونوریل)
    2. TS94 (مونوریل)
    3. TS115
    4. TS143 (مونوریل و دارای مکانیزم بسته شدن لیفت)

3. پروفیل لولایی نرمال بریک

    1. AH59
    2. AH74

انواع درب و پنجره آلومینیومی

4. پروفیل لولایی ترمال بریک

    1. TH60
    2. TH68
    3. TH78

اعدادی که در این دسته‌بندی‌ها به کار رفته‌اند، اندازه یا ضخامت پروفیل در واحد میلی‌متر هستند. برای مثال، AH60 دارای ضخامت 60 میلی‌متر است. همچنین، پنجره‌های آلومینیومی را می‌توان به سه نوع شیشه تک جداره، دو جداره و سه جداره مجهز کرد. جهت دریافت پیش فاکتور یا مشاوره به صورت رایگان، با کارشناسان ما در بیستون تماس بگیرید.

تفاوت‌های درب و پنجره دوجداره آلومینیومی با upvc چیست؟

پاسخ به این سؤال که پنجره دوجداره آلومینیومی بهتر است یا پنجره‌های upvc یکی از دغدغه‌های اصلی خریداران است. upvc (پلی وینیل کلراید) یکی از انواع پلاستیک‌های فشرده است که در آن هیچ ماده روان کننده‌ای وجود ندارد. upvc یکی از رایج‌ترین مواد در ساخت درب و پنجره است.

پروفیل‌های upvc عایق خوبی در برابر صدا، رطوبت و گرد و خاک هستند و مقاومت بسیار بالایی در برابر نور خورشید دارند. این پروفیل‌ها بسیار سبک بوده و قابل بازیافت هستند. یکی از مزایای مهم پنجره‌های upvc عدم تعریق در آن‌ها است. این پنجره‌ها عایق حرارت هستند و از تبادل انرژی جلوگیری می‌کنند.

تفاوت‌های پنجره‌های آلومینیومی با upvc

پروفیل‌های upvc تنها در رنگ سفید که رنگ اصلی آن‌ها است، تولید شده‌اند اما می‌توان آن‌ها را با روکش‌های لمینت طرح‌دار زیباتر کرد. از این رو، می‌توان گفت که پروفیل‌های آلومینیومی تنوع رنگ بیشتری دارند. علاوه بر این، نصب درب و پنجره‌های upvc نیازمند مهارت و دقت بالایی است. این محصولات نباید در معرض مواد شیمیایی مانند وایتکس قرار بگیرند، اما پنجره‌های آلومینیومی نصب بسیار آسانی دارند و بسیار بادوام هستند. جدول زیر مزایای استفاده از هر دو نوع پنجره را به شما نشان می‌دهد:

مزایای پنجره‌های آلومینیومی مزایای پنجره‌های upvc
نصب آسان وزن بسیار کم و سبک
تنوع در طرح و رنگ صفر بودن میزان اتلاف انرژی
سازگار با محیط زیست مدرن و شیک
سبک و بادوام مقاومت در برابر تابش آفتاب
مقاومت در برابر تابش خورشید قابل بازیافت
مقاومت در برابر مواد اسیدی و خورنده عایق صدا و رطوبت

پروفیل آلومینیومی چیست و چگونه از آن برای تولید درب و پنجره استفاده می‌شود؟

پروفیل‌های آلومینیومی قطعاتی با سطح مقطع معین و طول بلند هستند که در صنعت از آن‌ها برای تولید درب و پنجره استفاده می‌شود. پروفیل‌های آلومینیومی به دلیل خاصیت انعطاف‌پذیری بالای خود بسیار محبوب هستند. این پروفیل‌ها بسیار زیبا بوده و احساس تمیزی و نشاط بیشتری را برای ساکنان فراهم می‌آورد.

پروفیل آلومینیوم

برای تولید پروفیل آلومینیوم در ابتدا ماده‌ای به نام بیلت آلومینیومی را تحت فشار و حرارت بسیار بالا قرار می‌دهند. بعد از آن، محصول را از قالب‌های مخصوصی عبور می‌دهند تا تغییر شکل یافته و به شکل مورد نظر تبدیل شود. پروفیل‌های آلومینیوم بعد از قالب‌گیری به کابین رنگ‌دهی منتقل می‌شوند. در کابین رنگ‌دهی، رنگ مورد نظر برای درب یا پنجره در مدت زمان 15 دقیقه بر روی آن پاشیده می‌شود.

از پروفیل‌های آلومینیوم علاوه بر ساخت درب و پنجره، در ساخت انواع قوطی‌های فلزی، باتری‌ها، تولید ظرف‌های نسوز، صنعت جواهرسازی و پزشکی نیز استفاده می‌شود.

مزایای درب و پنجره آلومینیومی

قیمت درب و پنجره آلومینیومی

یکی از موارد مهمی که مشتریان در زمان خرید درب و پنجره‌های آلومینیومی مورد نظر قرار می‌دهند، قیمت این محصولات است. قیمت درب و پنجره آلومینیومی را با توجه به عوامل مختلفی مانند ابعاد و طرح درب و پنجره، نوع سیستم بازشونده آن، نوع شیشه به کار رفته در آن، دو حالته یا کشویی بودن درب و پنجره و کیفیت پروفیل به کار رفته در آن متفاوت است. اگر به دنبال قیمت تولید و نصب درب و پنجره هستید لطفا همین حالا با شماره‌های تلفن دفتر: 02122256426 – تلفن فروشگاه: 02122907483– منتظری: 09121497081– رمزی: 09126024810 تماس بگیرید که قیمت دقیق را متناسب با نیاز شما اعلام کنیم.

  1. ابعاد درب و پنجره

ابعاد درب و پنجره در ساختمان‌های مختلف، متفاوت‌اند؛ به عنوان نمونه، اگر مساحت تمامی درب و پنجره‌های مورد نیاز برای ساختمان، 20 متر مربع باشد، قیمت نهایی درب و پنجره از ضرب مساحت کل در قیمت هر متر مربع مشخص خواهد شد.

  1. نوع پروفیل

یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر قیمت پنجره‌های دوجداره، نوع پروفیل به کار رفته در آن‌ها است. پروفیل‌ها معمولاً در دو سری 60 و 70 تولید می‌شوند. منظور از عدد 60 یا 70 همان سطح مقطع پروفیل است. هرچه سطح مقطع پروفیل بیشتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر است.

  1. یراق آلات مصرفی

در ساخت انواع درب و پنجره‌ آلومینیومی از انواع یراق آلات مانند لولا، دستگیره، اسپانیولت داخلی و… استفاده می‌شود. هرچه کیفیت و تعداد این یراق آلات بیشتر باشد، هزینه نهایی ساخت درب و پنجره نیز بیشتر خواهد شد.

یراق آلات درب و پنجره آلومینیومی

  1. نوع شیشه

بیشترین مساحت پنجره‌ها را شیشه‌ها تشکیل می‌دهند. هرچه شیشه‌های به کار رفته در پنجره کیفیت بالاتری داشته باشد، قیمت پنجره نیز بیشتر خواهد شد. البته رنگ شیشه نیز در قیمت نهایی آن مؤثر است.

  1. هزینه نصب

نصب درب و پنجره نیازمند دانش و مهارت و استفاده از ابزار مناسب است. زمان و زخمت نصب باعث می‌شود که این هزینه نیز به هزینه خرید درب و پنجره افزوده شود.

انواع شیشه برای درب و پنجره‌های آلومینیومی

امروزه، از شیشه‌های بسیار زیادی برای ساخت درب و پنجره‌های آلومینیومی استفاده می‌شود که هر کدام مزایا و ویژگی‌های خاص خود را دارد. این شیشه‌ها باید با توجه به نیاز و سلیقه مشتری و همچنین نوع کاربری آن‌ها انتخاب و خریداری شوند.

1- شیشه‌های ساده

یکی از رایج‌ترین و معمولی‌ترین شیشه‌ها برای استفاده در درب و پنجره‌های آلومینیومی، شیشه‌های ساده هستند. این شیشه‌ها قیمت بسیار پایینی داشته و به راحتی قابل شکستن هستند.

2- شیشه سکوریت

یکی از محبوب‌ترین شیشه‌ها برای استفاده در درب‌های آلومینیومی شیشه‌های سکوریت هستند. شیشه‌های سکوریت قادر به تحمل گرما و حرارت‌های بسیار بالا هستند؛ از این رو، از آن‌ها برای ساخت درب انواع مجتمع‌ها و مغازه‌های تجاری استفاده می‌شود. تحقیقات ثابت کرده است که این نوع از شیشه‌ها 7 برابر ایمن‌تر و مقاوم‌تر از شیشه‌های معمولی هستند.

از شیشه سکوریت می‌توان در محیط‌های مختلفی مانند استخرها و بالکن‌ها استفاده کرد. علاوه بر این در ساخت انواع پارتیشن‌های اداری و تزیینی، درب‌های شیشه‌ای اتوماتیک نیز از این شیشه‌ها بهره می‌گیرند.

شیشه سکوریت درب و پنجره

3- شیشه‌های رنگی

شیشه‌های رنگی می‌توانند از نوع شیشه‌های ساده یا سکوریت باشند. این شیشه‌ها بیشتر برای فضاهای سنتی و قدیمی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

4- شیشه‌های لمینت

شیشه لمینت یا شیشه‌های رفلکس یکی از جدیدترین انواع شیشه‌های به کار رفته در ساخت درب و پنجره‌های آلومینیومی هستند. این شیشه‌ها نور خورشید را بازتاب کرده و مانع از ورود نور خورشید به داخل ساختمان می‌شوند. این خاصیت به دلیل وجود یک لایه نازک اکسید فلز بر روی آن است. شیشه‌های لمینت تا حد بسیار بالایی از هدررفت انرژی جلوگیری می‌کنند.

5- شیشه‌های هوشمند

در ساخت شیشه‌های هوشمند از جدیدترین فناوری‌ها و تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده شده است. این شیشه‌ها قابلیت مات و شفاف شدن را به صورت انتخابی دارا هستند؛ بنابراین، برای نصب در محیط‌های تجاری بهترین گزینه محسوب می‌شوند.

6- شیشه‌های مشجر

یکی از معروف‌ترین شیشه‌ها برای استفاده در پنجره‌های داخلی ساختمان‌ها، شیشه‌های مشجر هستند. این شیشه‌ها با دارا بودن طرح‌های متنوع از دیده شدن فضای داخلی ساختمان جلوگیری می‌کنند.

نصب و تولید انواع درب و پنجره آلومینیومی در تهران

نصب انواع درب و پنجره‌های آلومینیومی یا تعویض کردن آن‌ها با پنجره‌های قدیمی نیازمند دانش و مهارت بسیار بالایی است. به طور کلی، می‌توان مراحل نصب کردن درب و پنجره‌های آلومینیومی را در موارد زیر خلاصه کرد:

نصب درب و پنجره آلومینیومی

گروه فنی و مهندسی بیستون آماده ارائه خدمات نصب انواع درب و پنجره به شماست.

در مرحله اول باید محل نصب درب و پنجره را به صورت کامل تمیز کنید. ‌در مرحله بعدی باید فریم پنجره یا چهارچوب آن را برای نصب در محل مورد نظر قرار دهید و نقاط مورد نیاز برای نصب درب و پنجره را توسط ابزارهای مخصوص، سوراخ کنید.

در مرحله بعدی باید از درست بودن یراق آلات مورد استفاده در درب و پنجره اطمینان حاصل کنید. بعد از آن باید درب یا پنجره را در سر جای خود ثابت کنید و پیچ‌های مخصوص آن را سفت نمایید. بعد از ثابت شدن پنجره باید درزهای آن را توسط فوم یا چسب‌های مخصوص پر کنید.

اگر در زمینه نصب درب و پنجره مهارتی ندارید، بهتر است کار را به افراد متخصص واگذار کنید. فرایند نصب درب و پنجره از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است؛ بنابراین، باید توسط افراد باتجربه انجام شود. گروه فنی مهندسی بیستون با بیش از 50 سال تجربه در زمینه خدمات ساختمانی از جمله نصب انواع درب و پنجره، در خدمت شماست.

خدمات ارائه شده توسط گروه بیستون در تمامی استان‌های کشور قابل اجرا است. گروه فنی و مهندسی بیستون جزو سازندگان درب و پنجره آلومینیومی است. (مقاله کارخانه تولید درب آلومینیومی در تهران را بخوانید) بیستون با به کارگیری کادری مجرب و متعهد و با استفاده از بروزترین تجهیزات دنیا، خدمات خود را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت انجام می‌دهند. شما مشتریان محترم می‌توانید برای دریافت راهنمایی بیشتر و مشاوره رایگان از طریق راه‌های ارتباطی موجود در سایت، با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *