بلاگ

نکات طلایی بازسازی حیاط قدیمی + زمان و هزینه

بازسازی حیاط قدیمی

بازسازی حیاط قدیمی سبب تغییر جلوه خانه می‌شود. حیاط خانه تاثیر بسیار زیادی بر روی ظاهر منزل دارد. اکثر افراد هزینه زیادی برای بازسازی حیاط خود صرف می‌کنند زیرا عقیده دارند حیاط زیبا بر روی جلوه خانه تاثیر مثبت می‌گذارد.اگر قصد دارید حیاط‌تان را بازسازی کنید باید با ایده‌های تغییر دکوراسیون منزل آشنایی کامل داشته باشید. در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با چندین راهکار جذاب برای بازسازی حیاط آشنا کنیم.

با این ایده‌های جذاب می‌توانید حیاط خانه‌تان را با توجه به سلیقه و بودجه خود بازسازی کنید. با پیشرفت تکنولوژی روش‌هایی زیادی برای بازسازی حیاط به‌وجود آمده‌اند. در واقع بازسازی حیاط قدیمی به ارزش ساختمان‌ می‌افزاید، این دلیل سبب شده تا افرادی که خانه کلنگی دارند به فکر بازسازی حیاط بیافتند. امروزه به دلیل افزایش آپارتمان‌نشینی و تغییر سبک زندگی دیگر خانه‌های قدیمی چندان در دسترس نیستند.

اکثر خانه‌های قدیمی به خانه‌های مدرن تبدیل شده‌اند. اگر خانه قدیمی دارید و قصد نوسازی خانه‌ قدیمی‌ خود را دارید، بهتر است با صرف هزینه‌ای مناسب آن را تبدیل به خانه‌ای مدرن کنید. البته می‌توانید ساخت سنتی خانه و حیات آن را نیز حفظ کنید. در هر دو حالت کارشناسان بیستون می‌توانند به شما کمک کنند. (پیشنهاد می‌کنیم مقاله نوسازی خانه قدیمی را نیز بخوانید)

چرا بازسازی حیاط قدیمی اهمیت دارد؟

در جواب این سوال که چرا حیاط خانه نیاز به بازسازی دارد؟ باید اشاره کنیم که بازسازی حیاط‌های قدیمی علاوه‌بر افزایش زیبایی ساختمان مانع از خرابی و فرسودگی سازه می‌شود. جنس بسیاری از دیوار‌ خانه‌های قدیمی از سیمان می‌باشد.

در بعضی مواقع عقب نشینی ساختمان، رطوبت و حشرات‌ موذی می‌توانند سبب خرابی دیوارها شوند. با گذشت زمان مصالح ساختمانی قدیمی شده و باعث تخریب ساختمان می‌شوند. افرادی که از سبک قدیمی و سنتی حیاط خانه خود خسته شده‌اند می توانند به بازسازی و تغییر دکوراسیون حیاط فکر کنند. با بهره‌مندی از شیوه‌های نوین بازسازی می‌توانید ظاهر حیاط‌تان را به بهترین شکل ممکن تغییر دهید.

بازسازی حیاط قدیمی مزایای زیادی در‌بر دارد. در بیش‌تر حیاط‌ خانه‌های ایرانی کفپوش موزاییک و حوض آبی رنگ به چشم می‌خورد. دیوارهای حیاط آجری هستند و در گوشه حیاط باغچه‌ای کوچک وجود دارد. حیاط خانه ایرانی کوچک اما باصفا است. برای داشتن حیاط مدرن باید المان‌های سنتی را حذف کرده و از تجهیزات مدرن استفاده کنید.

اما اگر می‌خواهید حیاط خانه‌تان سنتی و ایرانی باقی بماند می‌توانید از المان‌های سنتی استفاده کنید. به هر حال با تغییر سبک زندگی و دکوراسیون، برخی از مالکان خانه‌های حیاط‌دار ترجیح می‌دهند حیاط خانه خود را از سبک سنتی خارج کرده و به سبک مدرن تغییر دهند. با‌این‌حال اگر از سبک قدیمی حیات خسته شده‌اید و به فکر بازسازی حیاط قدیمی خود هستید و می‌خواهید دیزاین حیاط‌تان را به سبک مدرن تغییر دهید باید بودجه قابل توجهی کنار بگذارید. در ادامه چندین راهکار برای تغییر دکوراسیون داخلی حیاط در اختیارتان قرار می‌دهیم.

بازسازی حیاط قدیمی

هر آنچه که باید در مورد بازسازی حیاط قدیمی بدانید را در این مقاله یاد می‌گیرید.

راهکارهایی برای بازسازی حیاط قدیمی منزل

در بازسازی حیاط منزل می‌توانید از تجهیزات مدرن و جدید استفاده کنید. از‌جمله راهکارهای مهم برای بازسازی حیاط منزل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛

  • بهره‌مندی از آبنما
  • استفاده از آلاچیق
  • بازسازی چمن حیاط
  • به کاربردن باربیکیو
  • استفاده از گیاهان و درختان
  • تغییر نورپردازی حیاط
  • بازسازی کف حیاط
  • و…

خوشبختانه راه‌های زیادی برای بازسازی حیاط قدیمی و تغییر دکوراسیون فضای باز وجود دارد. به عنوان مثال می‌توانید به جای حوض‌های کوچک و قدیمی در وسط حیاط از انواع آبنماهای مدرن استفاده کنید. انتخاب طرح و نوع آبنما به سلیقه و ‌ترجیحات‌ شما بستگی دارد. برای اینکه حیاط خانه‌تان ظاهری کاملا مدرن بگیرد باید کاشی‌های قدیمی را حذف کرده و به جای آن از شن و سنگ‌ریزه استفاده کنید.

البته می‌توانید از سنگ‌‌فرش‌های جدید نیز بهره ببرید. انواع سنگ‌فرش در مدل‌های مختلف در بازار موجود است. برای اینکه کف حیاط جلوه زیباتری داشته باشد بهتر است به فکر استفاده از چمن‌های مصنوعی باشید. برای بازسازی حیاط قدیمی می‌توانید از سرامیک‌های مدرن استفاده کنید. وجود سنگ‌ریزه و چمن در کنار آلاچیق‌ و آبنما می‌تواند ظاهر جذاب‌تری به حیاط بدهد. اگر بودجه کافی برای کاشت چمن طبیعی ندارید می‌توانید با صرف هزینه کم‌تری چمن مصنوعی تهیه کنید. استفاده از چمن مصنوعی در کنار گیاهان زینتی، ظاهر طبیعی‌تری به حیاط خانه می‌دهد. در کنار این تجهیزات می‌توانید از المان‌های جدیدی نظیر؛ باربیکیو نیز بهره ببرید.

هر‌چند که این المان‌ها علاوه‌بر داشتن جنبه زیبایی دارای جنبه کاربردی نیز هستند. اگر بودجه کافی در دست دارید می‌توانید با صرف هزینه‌ای معقول انواع تجهیزات لازم برای بازسازی حیاط را خریداری کنید.

سنگ مناسب برای بازسازی حیاط

استفاده از سنگ‌های تزیینی در بازسازی حیاط را فراموش نکنید.

استفاده از آبنما به عنوان راهکاری جدید برای بازسازی حیاط خانه

از راهکارهای جدید برای بازسازی حیاط قدیمی استفاده از انواع آبنما می‌باشد. اگر به دنبال روشی شیک و با‌کلاس برای تزیین حیاط خود هستید ما به شما انواع آبنماهای مدرن را پیشنهاد می‌کنیم. آبنماها همان فواره‌های زیبا هستند که در اغلب مواقع در وسط حیاط نصب می‌شوند.

استفاده از این تجهیزات به جای حوض‌های قدیمی فضای حیاط را ارتقا می‌دهد. شما می توانید از آبنماها در قسمت‌های حیاط استفاده کنید. صدای تسکین‌دهنده آب تا‌حد زیادی فضای حیاط را آرامش‌بخش می‌کند. آبنماهای فضای باز دارای مقاومت بالایی در برابر هوای نامناسب و عناصر مختلف هستند. به عنوان مثال این تجهیزات در برابر زنگ‌زدگی و رطوبت مقاومت بسیار بالایی دارند به همین دلیل به زودی خراب و فرسوده نمی‌شوند.

چمن مصنوعی برای بازسازی حیاط

برای زیبایی حیاط و صرفه جویی در مصرف آب می‌توانید از چمن مصنوعی استفاده کنید.

با انواع آبنما آشنا شوید

اگر به فکر بازسازی حیاط قدیمی هستید اصلا نگران نباشید زیرا خوشبختانه انواع مختلفی از آبنما وجود دارد. در این صورت باتوجه به سلیقه و دیزاین حیاط خود می‌توانید انواع آن‌ها را خریداری کنید. آبنماهای سنگی_صخره‌ای از انواع این تجهیزات هستند. این آبنماها بیشتر در پارک‌ها استفاده می‌شوند اما می‌توانید از آن‌ها در باغ‌ها، حیاط‌ها و ویلاها و…استفاده کنید.

این مدل آبنما شباهت بسیار زیادی به آبشار طبیعی دارد. استفاده از آن در کنار چمن‌های مصنوعی و طبیعی پیشنهاد می‌شود. آبنما فضای حیاط را واقعی‌تر جلوه می‌دهد و برای حیاط‌های بزرگ مناسب هستند. هرچند که می‌توانید از آن‌ها در حیاط‌های کوچک با متراژ پایین نیز استفاده کنید.

بازسازی حیاطنیاز به اطلاعات کافی در مورد طراحی و دیزاین محیط بیرونی دارد. به همین دلیل بهتر است با اطلاعات کافی دست به بازسازی بزنید.

آبنماهای سنگی-دیواری از انواع دیگر آبنما هستند‌. این آبنماها علاوه بر حیاط منزل در مکان‌های دیگر نیز استفاده می‌شوند. آبنماهای مدرن سنگی با استفاده از متریال‌هایی نظیر چوب، استیل و سنگ ساخته می‌شوند.

استفاده از انواع نورپردازی در کنار این آبنماها سبب جذاب‌تر شدن ظاهر حیاط می‌شود. البته انواع آبنما با استفاده از شیشه نیز تولید می شوند و در طرح‌های مدرن و کلاسیک و … وجود دارند. باتوجه به سبک حیاط خود می‌‌توانید از انواع آن‌ها بهره ببرید.

طراحی فضای سبز حیاط

طراحی فضای سبز حیاط تاثیر زیادی بر بازسازی حیاط خانه شما دارد.

استفاده از آلاچیق به عنوان راهکاری برای بازسازی حیاط خانه

آلاچیق‌ها سازه‌ای چوبی یا فلزی هستند که برای استراحت یا نشستن در فضای بیرونی استفاده می شوند. اگر به فکر بازسازی حیاط قدیمی هستید می‌توانید این سازه‌ها را مدنظر قرار دهید. این تجهیزات دارای سایبان و صندلی هستند و با استفاده از متریال‌های مختلف نظیر؛ چوب و فلز و.‌.. ساخته می‌شوند. آلاچیق‌ها در طیف وسیعی از سبک، سایز و اندازه تولید شده‌اند‌. برخی آلاچیق‌ها دارای ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی می‌باشند. به عنوان مثال آلاچیق‌هایی که در کنار خود دارای داربست هستند برای بالا رفتن گیاهان مناسب‌اند.

در کنار این سازه‌ها می‌توانید از گیاهان رونده استفاده کنید. علاوه‌بر گیاهان رونده می‌توانید از انواع درختچه مصنوعی و طبیعی نیز بهره ببرید. اگر می‌خواهید فضای حیاط‌تان کمی صمیمی‌تر به‌نظر برسد می‌توانید از سازه‌هایی استفاده کنید که دارای تکیه‌گاه هستند. در بازسازی حیاط بهتر است از عناصری بهره ببرید که حیاط را صمیمی و زنده نشان دهند. آلاچیق‌هایی که دارای پشتی هستند فضای حیاط را گرم‌تر نشان می‌دهند‌.

نکات مهم در بازسازی حیاط

مشاوران شرکت مهندسی بیستون آماده ارائه مشاوره بازسازی حیاط و باغ به شما هستند.

نکات مهم در انتخاب آلاچیق‌ها

آلاچیق‌های چوبی برای حیاط‌هایی که باغ و باغچه دارند مناسب هستند. هنگام خرید آلاچیق باید به اندازه، جنس و مدل آن توجه کنید. برای داشتن فضای با‌صفا در خانه و نشستن کنار یکدیگر می توانید از آلاچیق‌های دارای سایبان بهره ببرید. در کنار این تجهیزات می‌توانید از نورپردازی نیز استفاده کنید. نورپردازی باید به‌صورت اصولی انجام گیرد در‌غیر‌این‌صورت فضای‌حیاط اغراق‌آمیز می‌شود.

نورپردازی آلاچیق‌ها سبب زیباتر شدن محیط حیاط می‌شود. در بازسازی حیاط قدیمی می‌توانید از آلاچیق‌های دکوراتیو استفاده کنید. آلاچیق‌های دکوراتیو برای حیاط‌های مدرن مناسب هستند. آلاچیق‌های سنتی معمولا از چوب و فلز ساخته می‌شوند.

سازه‌های چادری مدل دیگری از آلاچیق‌ها هستند که با استفاده از مواد پلی‌اتیلن ساخته می‌شوند. این آلاچیق‌ها در برابر نفوذ آب مقاومت بسیار بالایی دارند و اغلب با قیمت کم عرضه می شوند. آلاچیق‌هایی که دارای اسکلت فلزی هستند مقاومت بالایی داشته و از یک سایبان پارچه‌ای برخوردار می‌باشند.

آلاچیق برای حیاط

در انتخاب آلاچیق مناسب لازم است به سبک طراحی حیاط خود دقت کنید.

بازسازی چمن یکی از راهکارهای بازسازی حیاط

استفاده از چمن‌طبیعی و مصنوعی یکی‌دیگر از راهکارهای بازسازی حیاط می‌باشد. اگر حیاط‌تان دارای چمن قدیمی است باید آن را بازسازی کنید اما ممکن است بازسازی چمن کار نسبتاً سختی به نظر برسد. در بازسازی حیاط قدیمی باید به جزئیات توجه ویژه‌ای داشته باشید. بعد از بازسازی چمن باید بتوانید به‌درستی از آن مراقبت کنید. البته چمن‌‌کاری کار دشواری می‌باشد به همین دلیل بهتر است به‌سراغ چمن‌های مصنوعی بروید. اگر وقت کافی برای کاشت‌ چمن ندارید بهترین کار استفاده از چمن‌های‌ مصنوعی می‌باشد.

می‌توانید چمن‌مصنوعی را در قسمت‌های مختلف حیاط استفاده کنید. برای مثال در ورودی حیاط می‌توانید از چمن‌های مصنوعی بهره ببرید. چمن‌های مصنوعی در انواع مختلف وجود دارند و در اندازه‌های گوناگون عرضه می‌شوند. انتخاب مدل چمن به سلیقه شما بستگی دارد. می‌توانید از چمن‌های کوتاه و بلند استفاده کنید.

باید به این مورد اشاره کنیم که بازسازی حیاط تاثیر زیادی بر روی روحیات افراد حاضر در ساختمان می‌گذارد. بنابراین اگر می‌خواهید از اتاق‌های خانه فاصله بگیرید و چند ساعتی در آرامش باشید بهتر است روی حیاط خانه سرمایه‌گذاری کنید. برای بازسازی چمن به تجهیزاتی نظیر ماشین چمن‌زنی و چنگک فنری و… نیاز دارید. در حقیقت بازسازی چمن فرایندی است که در آن با حذف علف‌ها و خزه‌ها بذر جدیدی کاشته می‌شود. کاشت چمن به دانش کافی نیاز دارد، بنابراین بدون داشتن تجربه دست به چنین کاری نزنید زیرا ممکن است اوضاع را خراب‌تر کنید . با انجام چند راهکار ساده می‌توانید از فضای باز منزلتان نهایت استفاده را ببرید.

باربیکیو مناسب برای حیاط

استفاده از باربیکیو مناسب برای زیبایی حیاط و باغ بسیار مفید است.

استفاده از باربیکیو برای تزیین حیاط خانه

اگر بودجه کافی دارید می‌توانید با خرید یک باربیکیو حیاط منزل را مدرن‌تر و زیباتر کنید. به‌هر‌حال ممکن است برای خرید یک باربیکیوی مدرن بودجه کافی نداشته باشید، در این زمان می‌توانید به سراغ باربیکیوهای زغالی بروید. این تجهیزات برای افرادی که نمی‌خواهند پول زیاد خرج کنند ایده‌آل می‌باشند. به طور کلی کباب پزها به دسته‌بندی‌های مختلفی نظیر؛ باربیکیو‌‌ گازی، ذغالی و برقی تقسیم می‌شوند. باربیکیوهای گازی با گاز‌شهری و کپسول کار می‌‌کنند و به دلیل عدم تولید دود برای استفاده در داخل حیاط و تراس مناسب هستند. هرچند که در باغ‌ها نیز استفاده می‌شوند.

در بازسازی حیاط قدیمی بهتر است از تجهیزاتی استفاده کنید که مناسب فضای‌باز هستند. کباب پزهای ذغالی برخلاف مدل گازی، دود تولید می‌کنند بنابراین برای محیط‌های بیرون از خانه نظیر ویلا، باغ‌ها و حیاط منازل مناسب هستند. با داشتن یک باربیکیوی مدرن می‌توانید یک دورهمی دوستانه با خانواده و دوستان داشته باشید.

باربیکیو علاوه‌بر داشتن جنبه تزیینی دارای جنبه کاربردی نیز می‌باشد. این تجهیزات بیشتر به‌دلیل داشتن ظاهری جذاب در حیاط‌ها، تراس‌ها و باغ‌ها، ویلاها و حتی کافه‌ها و رستوران‌ها استفاده می‌شوند. می‌توانید باربیکیو‌ها را در قسمت‌های مختلف حیاط به کار ببرید. به‌عنوان‌مثال می‌توانید آن‌ها را در کنار دیوارها قرار دهید. البته بهتر است در بازسازی حیاط به ایمنی محیط توجه داشته باشید.

به عنوان مثال نباید باربیکیو را در کنار درختان و گیاهان قرار دهید زیرا در‌این‌صورت احتمال آتش‌سوزی افزایش پیدا می‌کند. برای جلوگیری از آتش‌سوزی بهتر است باربیکیوهای برقی را خریداری کنید. هرچند که باربیکیوهای برقی برخلاف مدل ذغالی نیاز به تمیز‌کاری آنچنانی ندارند.

نورپردازی حیاط

حتما در حیاط خانه خود از نورپردازی مناسب استفاده کنید.

استفاده از گیاهان مختلف برای ایجاد نقاط کانونی

در حقیقت هیچ چیز حیاط شما را بیشتر از گل‌ها و گیاهان زیبا و زنده نمی‌کند. گیاهان علاوه‌بر اینکه حس طراوت و زندگی به حیات می‌دهند سبب ایجاد ظاهر بصری بسیار زیبایی می‌شوند. کاشت انواع گل در رنگ و اندازه‌های مختلف می‌‌تواند سبب جذاب‌تر شدن فضای باز شود. در بازسازی حیاط قدیمی بهتر است به عناصر زنده نیز توجه داشته باشید. عناصر زنده تنها شامل گیاهان و گل‌ها نیست بلکه می‌توانید از درختان نیز کمک بگیرید.

کاشت نهال در باغچه نه تنها حال‌و‌هوای حیاط را تغییر می‌دهد بلکه یک کار مثبت است. علاوه‌بر گلدان‌ها می‌‌توانید گیاهان مختلفی را در باغچه کوچک کنار حیاط بکارید. گیاهان زینتی بسیار زیادی وجود دارند که ظاهر حیاط‌تان را تغییر می‌دهند. اگر به طبیعت علاقه دارید و دوست دارید طبیعت را به خانه بیاورید بهتر است به فکر ایجاد یک باغچه کوچک در کنار حیاط خود باشید.

برای مثال می‌توانید باغچه‌ای سرشار از گل‌و‌گیاه زینتی در کنار آلاچیق ایجاد کنید. در واقع بدون نیاز به صرف هزینه زیاد برای بازسازی حیاط تنها با انجام کارهای بسیار ساده می توانید ظاهر حیاط‌تان را تغییر دهید.

تزیین حیاط خانه قدیمی

استفاده از چراغ مناسب کمک زیادی به تزیین حیاط قدمی خانه شما می‌کند.

توجه به اصول نورپردازی در طراحی حیاط قدیمی

یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید برای بازسازی حیاط انجام دهید؛ استفاده از روش‌های مختلف نورپردازی می‌باشد. اندکی نور مصنوعی می‌تواند ظاهر حیاط را متمایز کند. نورپردازی درست در عصرها و شب‌ها حیاط را بسیار جذاب‌تر نشان ‌می‌دهد. در واقع نورها به فضای بیرونی ظاهری بسیار زیبا می‌بخشند. استفاده از انواع چراغ و ریسه‌های نوری در سبک‌های مختلف بسیار کاربردی است. می‌توانید انواع ریسه‌ها را بر روی آلاچیق‌ها، دیوارها و حتی گلدان‌ها و درختان متصل کنید. استفاده از این چراغ‌ها راهی جذاب برای روشنایی حیاط است. استفاده از ریسه روی درختان جلوه زیبایی به محیط می‌دهد.

در تعمیر خانه‌های کلنگی باید به بازسازی حیاط قدیمی خانه توجه داشته باشید. ریسه‌ها در رنگ بندی‌های گوناگون تولید شده‌اند. می‌توانید برای جذاب‌تر شدن حیاط از رنگ‌های متنوعی استفاده کنید. چراغ‌ها و ریسه‌های رنگی و طلایی انتخابی بسیار عالی هستند. در واقع نورپردازی درست سبب کاهش هزینه‌های برق نیز می‌شود. نورپردازی در فضای باز می‌تواند ظاهر منزل‌تان را متحول کند.

امتحان کنید و ببینید که چگونه روشن‌ کردن مسیرهایی که به خیاط ختم می‌‌شوند می‌توانند یک واحه زیبا و گرم ایجاد کنند. به علاوه اگر در حیاط منزل‌تان نرده و پله دارید می‌توانید با نورپردازی نرده‌ و پله‌ها فضای گرم‌تری ایجاد کنید. فرایند بازسازی حیاط باید زیر نظر کارشناسان و افراد متخصص انجام شود.

بازسازی حیاط با هزینه کم

استفاده از ایده‌های ساده، به شما کمک می‌کند تا با هزینه‌ای کم زیبایی حیاط خود را دوبرابر کنید.

مواردی که هنگام بازسازی حیاط خلوت خود باید در نظر بگیرید

در هنگام بازسازی حیاط باید به یک سری موارد توجه ویژه‌ای داشته باشید. اگر به دنبال بازسازی و تعمیر فضای باز منزلتان هستید بهتر است در ابتدا یک پلن و برنامه درست در ذهن داشته و سپس به فکر اجرای آن باشید. تلاش برای تغییر ظاهر حیاط با یک پلن و برنامه خوب امکان پذیر می‌باشد. داشتن حیاط خلوت در خانه بسیار لذت بخش است.

بسیاری از ما آرزوی داشتن حیاطی جذاب و مدرن را داریم به همین دلیل دست به بازسازی حیاط قدیمی خانه‌مان می‌زنیم. با‌این‌حال باید با‌توجه به فضای موجود دست به تصمیم‌گیری بزنید. برای مثال اگر فضای حیاط‌تان کوچک است نباید به فکر استفاده از انواع المان‌ها باشید بلکه با یک تصمیم‌گیری درست می‌توانید حیاطی نقلی و زیبایی داشته باشید.

یک فضای باز برای استراحت راهی عالی برای پایان دادن به یک روز سخت و کسل کننده است. از طرف دیگر اگر حیاط خانه‌تان بزرگ است می‌توانید حیاط را به قسمت‌های مجزا تقسیم کنید. در‌این‌صورت می‌توانید راحت‌تر دکوراسیون حیاط را تغییر دهید. سعی کنید از فضایی که در اختیار دارید به بهترین نحو بهره ببرید. در واقع با برنامه‌ریزی دقیق برای بازسازی حیاط می‌توانید حیاط خلوت‌تان را به زیباترین شکل طراحی کنید.

کف پوش حیاط

کف پوش کمک زیادی به زیبایی حیاط منزل شما می‌کند.

توجه به میزان بودجه و هزینه مورد نیاز در بازسازی حیاط قدیمی

میزان بودجه‌ای که در اختیار دارید نکته‌ای مهم در بازسازی حیاط است. در واقع میزان بودجه می‌تواند تعیین کند که از چه تجهیزاتی برای طراحی حیاط استفاده کنید. در ابتدا بهتر است اندازه و متراژ حیاط را به‌دست آورید و سپس در مورد طراحی حیاط برنامه‌ریزی کنید. در این راه از افرادی که دارای تجربه هستند کمک بگیرید. بسته به چشم‌انداز ممکن است هزینه تعمیر و بازسازی افزایش پیدا کند. میزان بازسازی ارتباط مستقیمی با هزینه تمام شده دارد.

به خاطر داشته باشید که ممکن است بازسازی حیاط هزینه سنگینی داشته باشد. البته می‌توانید به صورت مرحله‌ای دست به بازسازی بزنید. به‌ این‌ شکل می‌توانید هزینه‌ها را مدیریت کنید. درهرصورت اگر از قبل برنامه‌ریزی کنید می‌توانید هزینه‌ها را تا حد قابل توجهی کاهش دهید. البته هزینه بازسازی با‌توجه به تغییرات اعمال‌شده متفاوت می‌باشد. با استفاده از انواع سنگ‌فرش، آبنما، آلاچیق و بالشت‌های مخمل و… می‌توانید حیاط خلوت را به یک فضای دنج تبدیل کنید.

برای استعلام قیمت و دریافت مشاوره رایگان برای بازسازی حیاط منزل خود با کارشناسان بیستون در ارتباط باشید. بدین منظور کافی است که با شماره‌های تلفن دفتر: 02122256420912149708109126024810 تماس بگیرید.

هزینه بازسازی حیاط قدیمی

کارشناسان شرکت بیستون با توجه به وضعیت حیاط خانه شما، تلاش می‌کنند که با کمترین هزینه بتوانید زیبایی حیات خود را چند برابر کنید.

جمع بندی

در این مطلب در مورد بازسازی حیاط بحث کرده و اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار دادیم. خوشبختانه راه‌های زیادی برای تغییر سبک حیاط وجود دارد. با کمک این راه‌ها می‌توانید به ساده‌‌ترین شکل ممکن خیلی خود را بازسازی کنید. اگر قصد بازسازی حیاط قدیمی منزل‌تان را دارید می‌توانید با مطالعه این مقاله اطلاعات زیادی به دست آورید. بهره گیری از ایده‌های کاربردی نه تنها کمک‌کننده است بلکه سبب کاهش هزینه‌ها می‌شود. امروزه با تغییر سبک زندگی دیگر خانه‌ها مثل گذشته حیاط‌دار نیستند بلکه به فضای کوچکی محدود شده‌اند. (اگر نیاز به دریافت مشاوره بازسازی ساختمان دارید کلیک کنید.)

دقت داشته باشید که تعویض نمای ساختمان نیز در کنار بازسازی حیاط می‌تواند زیبایی خانه شما را افزایش دهد. همچنین اگر در حیاط منزل خود از راه پله استفاده کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله بازسازی راه پله قدیمی را نیز مطالعه کنید.

خانه‌های حیاط‌دار قدیمی نیز فرسوده شده‌اند به‌همین‌دلیل صاحبان این خانه‌ها ترجیح می‌دهند با ایده‌های جالب حیاط خانه‌شان را مدرن کنند. از جمله راهکارهای جدید برای بازسازی‌ حیاط‌ می‌توان به؛ بازسازی چمن، استفاده از باربیکیو، آلاچیق، سنگ‌فرش‌های جدید و نورپردازی و… اشاره کرد. بازسازی حیاط کار چندان سختی نیست و تنها با صرف هزینه‌ای مناسب می‌توانید حیاط‌تان را به بهشت تبدیل کنید. اما توجه داشته باشید که طراحی حیاط اهمیت زیادی دارد بنابراین برای اینکه فضای باز جذابی داشته باشید بهتر است در ابتدا برنامه‌ریزی کنید.

برنامه‌ریزی درست علاوه‌بر طراحی بهتر حیاط سبب کاهش هزینه‌ها می‌شود‌. با کمک از افرادی که در این زمینه دارای تجربه هستند می‌توانید تا‌حد زیادی موفق‌تر عمل کنید. هزینه بازسازی با توجه به نوع تغییراتی که در حیاط اعمال کرده‌‌اید متفاوت می‌باشد. ممکن است در برخی موارد هزینه بازسازی حیاط کمی گران شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *